تعطیل شدن ۴۴۱۶مرکز و مکان غیر بهداشتی در برنامه سلامت نوروزی

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت، از تعطیلی ۴۴۱۶ مرکز و مکان غیر بهداشتی در برنامه سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سیدرضا غلامی گفت: در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند ۹۵ الی ۱۵ فروردین ۹۶ بالغ بر ۹۵۰ هزار و ۹۲۷ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام شد.

وی افزود: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها، هتل ها، مراکز اقامتی نیز به تعداد ۲۴۴۱۴۴ مورد بود.

غلامی ادامه داد: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی به تعداد ۳۵۰۴۷ مورد گزارش شده است. همچنین بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی به تعداد ۵۲۶۴۷ مورد، بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان به تعداد ۱۵۵۴۱ مورد انجام شد.

وی، کل بازرسی های انجام شده را یک میلیون ۲۹۸۳۰۶ مورد اعلام کرد و گفت: در این طرح، مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده ۱۷۰۳۲۸۶ کیلوگرم، کلر سنجی از آب آشامیدنی انجام شده به تعداد ۷۲۲۱۹۹ مورد، بازدید مشترک با تعزیرات، صنعت معدن تجارت، گردشگری، استانداری و فرمانداری ها و نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی ۱۳۲۱۰ مورد، نمونه برداری مواد غذایی ۳۸۵۰۶ مورد، مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده ۴۴۱۶ مورد، کارت بهداشت صادره ۲۶۵۱۷۵ مورد، اماکن و مراکز متخلف معرفی شده به مراجع قضائی ۱۹۳۳۹ مورد، مراکز و اماکن بین راهی متخلف معرفی شده به مراجع قضائی ۵۸۹ مورد و مراکز عرضه قلیان تعطیل شده ۵۳۳ مورد بوده است.

منتشر کننده: زهره حاجیان

کد خبر: 745233

وب گردی

وب گردی