کویت تجاوز به حریم هوایی عراق را رد کرد

رئیس ستاد کل ارتش کویت تجاوز یکی از هواپیماهای نیروی هوایی کشورش را به آسمان عراق رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه خبری روسیا الیوم روز پنجشنبه گزارش داد، رئیس ستاد کل ارتش کویت در همین رابطه گفت که بعد از بررسی تصاویر و ثبت رادار و رمز های شنیداری که بین هواپیماهای ما مبادله شده بود روشن شد که هیچ گونه تجاوزی به حریم هوایی عراق از سوی هواپیماهای متعلق به نیروی هوایی کویت صورت نگرفته است.
رئیس ستاد کل ارتش کویت تاکید کرد کشورش به تمامی قوانین و توافقنامه های بین المللی در خصوص احترام به حق حاکمیت کشورها و بر اساس حسن همجواری پایبند است.
اداره مرزی بخش سفوان در استان بصره هفته گذشته از دولت کویت خواسته بود از اهالی این منطقه به دلیل نقض حریم هوایی و شکستن دیوار صوتی و ایجاد نگرانی و ترس برای ساکنان منطقه از آنان عذرخواهی کند.
پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از طالب خلیل الحصونه مدیر شهرستان سفوان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جنگی متعلق به کویت در ساعت 8 و نیم صبح دوشنبه گذشته در نزدیکی شهرستان سفوان تا عمق 7 کیلومتر به حریم هوایی عراق تجاوز کرده است.
یک مقام محلی عراقی نیز در این باره گفت که هواپیمای کویتی در سطح زمین پرواز می کرد و با شکستن دیوار صوتی صدایی شبیه انفجار را بوجود آورد.
این مقام عراقی که نامش در گزارش ذکر نشده گفت که اداره بخش شهرستان سفوان از فرماندهان عملیات بصره و مقامات محلی در استان خواسته از دولت کویت بخواهند که از طریق کنسولگری خود در این کشور از اهالی منطقه عذرخواهی کند و تعهد بدهد بار دیگر دست به چنین کاری نزند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 745248

وب گردی

وب گردی