نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس شنبه اعلام می‌شود

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور اعضای این هیات تشکیل جلسه داد، گفت: نظرات هیات‌های نظارت استانی درباره داوطلبین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه بررسی شد.

به گزارش ایسکانیوز، عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود در اینباره نوشت: امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور اعضای این هیات تشکیل جلسه داد.

وی افزود: ابتدا گزارشی از اقدامات حوزه نظارت ارائه شد و سپس نظرات هیات های نظارت استانی در خصوص داوطلبین انتخابات میان دوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه بررسی شد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: زمان اعلام نتایج پایان روز اداری شنبه خواهد بود و متعاقبا زمان و مکان دریافت شکایات کسانی که نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض داشته باشند در اختیار مردم شریف قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در بخش دیگر پیام خود خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین استعفای جناب آقای رئیسی عضو محترم این هیات مطرح و مورد پذیرش واقع شد.

عباسعلی کدخدایی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موضوع استعفای آقای رئیسی از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این هیات مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

وی گفت: درباره جایگزین ایشان در جلسه بعدی شورای نگهبان که هفته آینده برگزار می شود، تصمیم گیری می کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص نحوه تعیین عضو جایگزین تصریح کرد: در جلسه شورای نگهبان گزینه‌هایی مطرح می شود و اعضا در این باره تصمیم گیری خواهند کرد و هر شخصی که توسط اعضای شورای نگهبان انتخاب شود، جایگزین آقای رئیسی می‌شود.

کدخدایی در پاسخ به این سئوال که آیا استعفا به این شکل و از اینگونه هیات‌ها پیش از این نیز اتفاق افتاده است، گفت: بله، اما برای انتخابات ریاست جمهوری نبوده؛ برای مثال فردی قصد داشته پستی بگیرد و از این هیات استعفا داده است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 745272

وب گردی

وب گردی