افزایش 17 درصدی کشفیات موادمخدر در کشور

وزیر کشور با اشاره به بسیج تمامی ارگان ها و نهادها برای مبارزه با مواد مخدر، از افزایش 17 درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه شب در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب های اجتماعی که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در دیداری که به تازگی مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان پدیده اعتیاد و گرایش به مواد مخدر را به عنوان آسیب اجتماعی اول معرفی کردند.
وی افزود: حساسیت مقام معظم رهبری در خصوص پدیده اعتیاد همه مسئولان نظام را بر آن داشته تا با جدیت و حساسیتی مضاعف کار را دنبال کنند تا این معضل اجتماعی به حداقل خود برسد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه سیاست وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر سالم سازی و توانمند کردن معتادان است، گفت: با اقدامات توانمندسازی درصددیم شرایط را برای شروع یک زندگی دوباره این بار به صورت سالم و شرافتمندانه را برای معتادان فراهم کنیم.
وزیر کشور، افزایش ظرفیت درمان معتادان را یکی از اقدام های اساسی صورت گرفته عنوان و اظهار کرد: در ابتدای ورودم به وزارتخانه، تنها ظرفیت درمان 500 معتاد در شهر تهران وجود داشت اما امروز این ظرفیت به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.
وی همچنین از جمع آوری بیش از 19 هزار معتاد متجاهر و و خرده فروش مواد مخدر در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: پنج هزار نفر آن ها را خرده فروشان مواد مخدر و مابقی را معتادان متجاهر تشکیل می دادند که 6 ماه در مراکز تعیین شده نگهداری خواهند شد.
رحمانی فضلی نجات یک فرد معتاد را نجات یک جامعه عنوان و اظهار کرد: همانقدری که نجات جان یک انسان از بلای اعتیاد سودبخش است از دست دادن وی به دلیل اعتیاد را نیز برای جامعه خسران آور عنوان کرد.
وزیر کشور همچنین با دادن این هشدار که اعتیاد در حال رسوخ بین تمامی گروه ها و رده های سنی است، افزود: اگر قبلا بخش اعظمی از معتادن را افراد بیکار تشکیل می دادند امروز متاسفانه 55 درصد از معتادان را افرادی تشکیل می دهند که دارای شغل و درآمد هستند.
وی تاکید کرد: چه برای مقابله با مساله اعتیاد و مواد مخدر و چه برای سایر معضلات اجتماعی وزارت کشور آماده است تا با همکاری سایر دستگاه های مرتبط اقدامی جدی برای ریشه کنی آن ها انجام دهد.
رحمانی فضلی گفت: کرمانشاه یکی از استان هایی است که آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، حاشیه نشینی، خودکشی و ... در آن وجود دارد و به همین دلیل در سال جاری برای مقابله با این پدیده ها در اولویت وزارت کشور قرار دارد.
وزیر کشور در پایان از فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه و سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان به دلیل توجه ویژه به بحث مقابله با اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی قدردانی کرد.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 745308

وب گردی

وب گردی