وزیر امور خارجه ژاپن با همتای آمریکایی خود درباره کره شمالی گفتگو خواهد کرد

فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن هفته آینده با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود به منظور گفتگو در خصوص واکنش به کره شمالی دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن هفته آینده با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود به منظور گفتگو در خصوص واکنش به کره شمالی دیدار خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، بر اساس اعلام خبرگزاری کیودو، این دیدار در حاشیه نشست در سطح وزیران گروه هفت که قرار است طی روزهای دهم و یازدهم آوریل در ایتالیا برگزار شود، صورت خواهد گرفت.
کیشیدا ابراز امیدواری کرد با تیلرسون در خصوص اوضاع در منطقه و مسائلی مانند تروریسم، افراط گرایی و تهدید کره شمالی تبادل نظر کند.
همچنین پیش بینی می شود وزیر امور خارجه ژاپن با مقامات ارشدی از آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا دیدار کند.
گزارش های رسانه ها امروز به نقل از هیروشیگه سکو وزیر صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن حاکی از آن بود که توکیو تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی را برای دو سال دیگر تمدید خواهد کرد.
از ابتدای سال 2016 میلادی، کره شمالی چندین آزمایش موشکی و هسته ای انجام داده است که انتقادهایی را در سطح جهان در پی داشت. در نتیجه، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم ها را علیه کره شمالی افزایش داد تا پیونگ یانگ را وادار کند این آزمایش ها و شلیک موشک های بالستیک را متوقف کند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: حسین نقاشی

کد خبر: 745328

وب گردی

وب گردی