معرفی حدود 200 کودک «متکدی» به مراکز بهزیستی تهران/ بازگرداندن 95 درصد کودکان به خانواده

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از پذیرش 198 کودک متکدی شامل 151 پسر و 47 دختر در 2 مرکز «یاسر» و «بعثت» بهزیستی استان تهران طی سال گذشته خبرداد و گفت: در حال حاضر خانواده 95 درصد این کودکان شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احمد خاکی با بیان آنکه در راستای جمع آوری کودکان متکدی در پایتخت با همکاری شهرداری تهران در سال گذشته 198 کودک متکدی شامل 151 پسر و 47 دختر از سطح شهر جمع آوری و به مراکز یاسر و بعثت که تحت نظر سازمان بهزیستی هستند، معرفی شدند افزود: هم اکنون خانواده 95 درصد این کودکان شناسایی و نزد آن ها بازگردانده شده‌اند،به این ترتیب در حال حاضر تنها حدود 5 درصد این افراد در دو مرکز مذکور باقی مانده و تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: کودکانی که به خانواده خود بازگردانده شده‌اند حتما تحت حمایت طرح‌های حمایتی بهزیستی قرار می گیرند و به هیچ عنوان رها نمی شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعتبار سال گذشته بهزیستی تهران برای طرح‌های حمایتی از کودکان کار که با خانواده زندگی می‌کنند را 2 میلیارد تومان اعلام کرد که پیش بینی می شود این اعتبار در سال جاری به 3.5 تا 4 میلیارد تومان برسد.

خاکی در خصوص طرح‌های حمایتی ویژه کودکان کاری که در خانواده خود حضور دارند تصریح کرد: یهزیستی استان تهران با همکاری 18 مرکز غیردولتی و سازمان مردم نهاد این کودکان را مورد حمایت های آموزشی، تربیتی و... قرار داده و به هیچ عنوان این کودکان پس از ارجاع مجدد به خانواده‌هایشان، رها نمی‌شوند.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 745337

وب گردی

وب گردی