ارائه سومین پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت درباره حمله شیمیایی سوریه

10 کشور عضو غیر دائم شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه سومی را درمورد حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در سوریه در روز سه شنبه، ارائه دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المنار، سومین پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده خواهان انجام تحقیقاتی درخصوص حمله شیمیایی صورت گرفته در خان شیخون می‌شود و تلاشی برای پر کردن شکاف میان پیش‌نویس‌های ارائه شده توسط روسیه با کشورهای غربی است.

منابع دیپلمات گفتند که مشخص نیست آیا روسیه یا چهار دیگر کشور عضو دائم شورای امنیت این پیش‌نویس را تایید می‌کنند یا خیر.

برخلاف پیش‌نویس آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی، پیش‌نویس قطعنامه جدید از دمشق نمی‌خواهد اطلاعاتی را درخصوص عملیات نظامی ارائه دهد که این عملیات در روز وقوع حمله به خان شیخون انجام شده بود.

در عوض این درخواست، منابع دیپلمات گفته‌اند که پیش‌نویس جدید خواهان همکاری بازرسان درخصوص سلاح‌های شیمیایی است.

نماینده سوئد در سازمان ملل گفت: تلاش‌هایی برای پیشرفت برای حل و فصل اوضاع صورت می‌گیرد. ما تلاش خواهیم کرد که مذاکره خوبی قبل از رای گیری صورت بگیرد.

پیشتر انگلیس، فرانسه و ایالت متحده روز پنجشنبه از شورای امنیت خواستند تا جلسه‌ای را برای رای گیری به پیش‌نویس ارائه شده توسط این سه کشور برگزار کند.

در پی مذاکرات با روسیه، پیش‌نویسی ارائه شد که اصلاحات جزئی در آن وارد شده بود و این پیش‌نویس به اعضای شورای امنیت ارائه شد اما مشخص نیست که آیا مسکو از پیش نویس جدید حمایت خواهد کرد یا خیر.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: حسین نقاشی

کد خبر: 745340

وب گردی

وب گردی