هیلی: جهانیان منتظر آن هستند که روسیه در سوریه،  مسئولانه عمل کند

نماینده امریکا در سازمان ملل متحد تهدید کرد آمریکا حاضر است حملات بیشتری در سوریه انجام بدهد.

به گزارش ایسکانیوز، نیکی هیلی که ریاست ادواری شورای امنیت را نیز برعهده دارد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه گفت: « جهانیان منتظر آن هستند که روسیه در سوریه، مسئولانه عمل کند و جهانیان منتظر آن هستند که روسیه در مواضع خود درباره ائتلاف نامناسب با بشار اسد تجدیدنظر کند.

ایالات متحده دیگر منتظر آن نخواهد بود تا بشار اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کند بدون آنکه عواقبی متوجه این کارش باشد.

آن روزها پایان یافته است. حالا ما باید به سمت مرحله جدیدی برویم. ما باید تلاش کنیم به راه حلی سیاسی برای این مناقشه وحشتناک دست یابیم. ما انتظار داریم رژیم سوریه و متحدانش، روند سیاسی سازمان ملل متحد را جدی بگیرند یعنی همان کاری که آنها تاکنون انجام نداده‌اند.

ما انتظار داریم روسیه و ایران، متحدشان (سوریه) را پاسخگو کنند و متحدان به مفاد آتش بس پایبند بمانند.

ما انتظار داریم وقتی رژیم (سوریه) و متحدانش روند سیاسی را تضعیف می کنند، شورای امنیت با صدای بلند و قاطعانه واکنش نشان بدهد و قطعنامه های خود شورای امنیت را دنبال کند.»

نیکی هیلی در ادامه افزود: «ایالات متحده شب گذشته (با حمله به سوریه)، اقدامی بسیار حساب شده را صورت داد. ما آماده هستیم اقدامات بیشتری هم انجام بدهیم. اما امیدواریم این کار ضروری نباشد. زمان آن است که همه کشورهای متمدن، اتفاقات وحشتناکی را متوقف کنند که در سوریه رخ می‌دهد و رسیدن به راه حل سیاسی را مطالبه کنند.»

تایید: سرلک

کد خبر: 745489

وب گردی

وب گردی