سئول: ترامپ درباره سامانه "تاد" به چین توضیح داد

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (شنبه) به همتای خود از کره‌جنوبی گفت که موضع کشورش درباره استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" در کره‌جنوبی را به رئیس‌جمهوری چین توضیح داده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با هوآنگ کیو-آهن، نخست‌وزیر کره‌جنوبی درباره گفت‌وگوها با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بحث و رایزنی کرد.

چین مخالف استقرار سامانه دفاعی "تاد" آمریکا در کره‌جنوبی است و تاکید دارد که این اقدام امنیت آن را به خطر می‌اندازد اما کره‌جنوبی و آمریکا اعلام کرده‌اند که هدف از استقرار این سامانه مقابله با تهدیدات موشکی کره‌شمالی است.

چین فشارها را افزایش داده و محدودیت‌هایی را علیه برخی از شرکت‌های کره‌ جنوبی که با چین معامله دارند، اعمال کرده است. این رویه موجب شده تا بسیاری در کره‌جنوبی باور کنند که پکن در حال تلافی استقرار این سامانه موشکی است. با این حال پکن این مساله را مستقیما تایید نکرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ترامپ و رئیس‌جمهوری چین مذاکراتی جدی درباره اهمیت حل مشکل اتمی کره‌شمالی و نیز چگونگی واکنش به آن داشتند. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین موضع واشنگتن درباره استقرار سامانه تاد را به طرف مقابل منتقل کرده است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت، ترامپ، رئیس‌جمهوری چین را در نشست فلوریدا تحت فشار قرار داده تا برنامه هسته‌ای کره‌شمالی را محدود کند.

ارتش آمریکا استقرار سامانه تاد را در ماه مارس آغاز کرد؛ یک روز پس از آنکه کره‌شمالی چهار موشک بالستیک به صورت آزمایشی پرتاب کرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 745513

وب گردی

وب گردی