درآمد غیرشهریه ای واحد ورامین-پیشوا از محل فعالیت در طرح‌های مختلف

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا گفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن استادان و دانشجویان رشته‌های کشاورزی و آزمایشگاه به حوزه گاوداری، مرغداری، پرورش ماهی و کشت گلخانه‌ای ورود کرده و موفق بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسینعلی شیبانی درباره فعالیت‌های واحد ورامین-پیشوا در حوزه کسب درآمد از محل‌های غیرشهریه‌ اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در راستای ارتقاء کیفی رشته‌های تحصیلات تکمیلی علاوه بر اجرای دستورات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه راه‌اندازی طرح‌های درآمدزا و دانش‌بنیان در رشته‌های کشاورزی 7 طرح درآمدزا را در دستور کار قرار دارد.

فعالیت گاوداری واحد ورامین با 1000 رأس گاو

رئیس واحد ورامین پیشوا ادامه داد: ساخت گاوداری یک‌هزار راسی، یکی از این اقدامات بوده که اجرایی شده است و تاکنون 40 نفر از دانشجویان رشته‌های کشاورزی واحد ورامین در این پروژه مشغول به کار شده‌اند که می‌توانند علاوه بر گذراندن طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های خود از محل این فعالیت برای تأمین شهریه خود کسب درآمد کنند.

راه‌اندازی بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش ماهی جنوب‌شرق تهران

وی از راه‌اندازی مرکز تکثیر و پرورش ماهی واحد ورامین پیشوا به عنوان بزرگترین مرکز جنوب‌شرق استان تهران خبر داد و گفت: فاز اول این طرح در زمینی به مساحت 150 متر راه‌اندازی شده است که این استخر پرورش ماهی، قابلیت تولید 20 تن ماهی در سال را دارد و بسیار کم مصرف و کم هزینه است. در این طرح نیز دانشجویان رشته‌های شیلات واحد ورامین مشغول به کار شده‌اند.

ایجاد 13 هزار مترمربع گلخانه‌ صنعتی

به گفته شیبانی، ایجاد 13 هزار متر مربع گلخانه‌ صنعتی از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی است که به کشت سیفی‌جات، محصولات باغی، نهال و گل و گیاه اختصاص می‌یابد.

تأمین گوشت مرغ 12 واحد دانشگاهی تهران

این مسئول ادامه داد: توسعه مرغداری واحد ورامین پیشوا از دیگر طرح‌های این واحد در سال 95 بود که منجر به درآمدزایی شد به‌طوری‌که اسفند 95 حدود 20تن تولید گوشت سفید داشتیم و به 12 واحد دانشگاهی استان تهران فروخته شد و اکنون آمادگی آن را داریم که گوشت سفید و قرمز سایر واحدهای دانشگاهی کشور را نیز تامین کنیم.

توسعه طرح‌های کشاورزی فنی و مهندسی، گسترش رشته‌های پزشکی، ساخت و تجهیز بیمارستان 100 تخت خوابی از اولویت‌های این واحد در سال جاری است که سعی داریم فاز اول این بیمارستان که شامل 8 هزار متر فضای آموزشی و درمانی است را امسال تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم

وی با توجه به برنامه‌های این واحد برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستان ورامین اظهار کرد: منطقه ورامین بیش از 40 هزار هکتار زمین کشت گلخانه‌ای و سیفی‌جات دارد و یکی از مشکلاتی که کشاورزان و زمین‌داران این شهرستان با آن مواجه هستند، تأمین انرژی است که سعی داریم با تولید پنل‌های خورشیدی بتوانیم در این زمینه نیز ورود کرده و علاوه بر درآمدزایی برای واحد نیاز شهرستان را برطرف کنیم.

سالن‌های ورزشی، استخر مجهز و باشگاه سوارکاری

رئیس واحد ورامین پیشوا اضافه کرد: این واحد دانشگاهی دارای سالن‌های ورزشی و استخر مجهز است. به تازگی نیز باشگاه سوارکاری آن به بهره‌برداری رسیده که علاوه بر استفاده دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی، سایر دانشجویان و اهالی منطقه می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

شیبانی درباره اولویت‌های آموزشی و عمرانی واحد ورامین در سال 96 گفت: توسعه طرح‌های کشاورزی فنی و مهندسی، گسترش رشته‌های پزشکی، ساخت و تجهیز بیمارستان 100 تخت خوابی از اولویت‌های این واحد در سال جاری است که سعی داریم فاز اول این بیمارستان که شامل 8 هزار متر فضای آموزشی و درمانی است را امسال تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 745525

وب گردی

وب گردی