برگزاری میزگرد علمی نظم و انضباط در زمینه" نظم و انضباط اجتماعی"  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

اولین میزگرد علمی نظم و انضباط در زمینه" نظم و انضباط اجتماعی"  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با همکاری دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ(فاتب) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به همت اداره توسعه فناوری و ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری واحد تهران شرق، میزگرد"نظم و انضباط اجتماعی" جهت توسعه و بسط مراودات علمی نیروی انتظامی و بهره گیری از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، با رویکرد فضای مجازی، رسانه و انضباط اجتماعی با مشارکت اعضای هیأت علمی گروه علوم اجتماعی و ارتباطات واحد تهران شرق و ریاست دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل دفتر معاونت پژوهش و فناوری واحد تهران شرق برگزار شد.

سرهنگ دکتر غلامرضا ذاکری پور رئیس دفتر تحقیقات کاربردی با تشکر از مجموعه وزین واحد تهران شرق بر ارتقاء، تعامل و همکاری علمی میان فرماندهی انتظامی و بهره گیری از پتانسیل ها و کرسی های نظریه پردازی دانشگاه در ایجاد نظم و انضباط اجتماعی جامعه تاکید و بیان کرد که امنیت اجتماعی به نوعی تولید اجتماعی است و در تولید اجتماعی کلیه اقشار مردم نقش دارند. یکی از مباحث ما در نیروی انتظامی گسترش انضباط اجتماعی است، لذا نقش رسانه ها در انتقال توفیقات پلیس به بدنه جامعه را بسیار پر اهمیت دانست که بر این اساس نیروی انتظامی در جستجوی ایجاد احساس امنیت اجتماعی با دو رسالت پیش گیری از رفتارهای نامناسب در جامعه و اطلاع رسانی خدمات نیروی انتظامی با همکاری رسانه ها است.

سرهنگ سید جمال موسوی رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت مردمی نیروی انتظامی خاطر نشان کرد، فرهیختگان دانشگاهی در راستای تعامل با نیروی انتظامی در حوزه های اجتماعی می توانند نقش تأثیر گذاری داشته باشند و این نهاد آمادگی همکاری در خصوص چاپ مقالات علمی–پژوهشی را دارد.

دکتر نسیم خانلو سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق نیز با اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با سازمانها و علی الخصوص نیروی انتظامی به لزوم نقش تحقیقات و پژوهش در رویکرد ایجاد نظم و انضباط اجتماعی در جامعه پرداخت و تعامل بین دانشگاه و مجموعه نیروی انتظامی را در توسعه علمی پلیس موثر دانست و اعلام کرد که تشکیل هسته پژوهشی انضباط اجتماعی با همکاری اساتید متخصص این واحد دانشگاهی جهت انجام اولویت های پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی نیروی انتظای تهران بزرگ در سال 96 در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری واحد تهران شرق قرار گرفته است.

دکتر هاشم زهی از اساتید گروه ارتباطات و علوم اجتماعی با تبیین تفاوت جامعه انضباطی با جامعه منضبط به لزوم انجام بحث های نظری برگرفته از تئوری های مستحکم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تعلیم و تربیت با توجه به آمارها و مبتنی بر پژوهش و واقعیات جامعه و اجماع علماء پرداخت.

وی اذعان داشت جهت اجرایی کردن مباحث انضباط اجتماعی و نقش قدرت مولد در جامعه و اثر گذاری تصمیمات مسئولین در برنامه ریزی ساختار مبتنی بر فرهنگ، باید بر اصل اساسی تسلط بر خود جهت ایجاد نظم و انضباط اجتماعی اقدام کرد.

مدیر گروه ارتباطات و علوم اجتماعی واحد تهران شرق در ادامه گفت: لزوم عملیاتی کردن مفاهیم و نظریه های علمی نیازمند تعامل بیش از پیش بین نیروی انتظامی و دانشگاه است.

دکترنازنین ملکیان نظم و انضباط خانوادگی و آموزشگاهی را از اولویت های پرداختن به مباحث نظم و انضباط اجتماعی دانست.

در خاتمه دکتر لیلا نیرومند از اعضای هیأت علمی گروه ارتباطات و علوم اجتماعی واحد تهران شرق خاطر نشان کرد سیستمهای دارای نقصان، موجب اختلال در جامعه شده و نوع برخورد با آن متفاوت است. جوامعی توان رفع آسیب های اجتماعی را دارد که امکان بهره گیری از توانمندی های علمی را داشته باشد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 745600

وب گردی

وب گردی