حمایت از مراکز علمی کاربردی استان کرمان برای برگزاری استارت آپ ها

رئیس واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با اشاره به توسعه فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در کشور گفت: از سوی این واحد از مراکز علمی کاربردی استان که توانایی برگزاری استارت آپ و خوشه های فناوری را دارند، حمایت می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعنایت‌الله مافی با بیان اینکه آماردقیقی از وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در دست نیست، گفت: باتوجه به اینکه درصد زیادی از پذیرفته‌شدگان این دانشگاه شاغل بوده‌اند، آماراشتغال و تحصیل دانشجویان این دانشگاه در استان کرمان بالای 50 درصد است.

وی افزود: 20 نفر از کارآفرینان موفق استان از میان دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بوده اند.

رئیس واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم مشوق‌های خاصی جهت اعلام وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان درسامانه‌ای مثل باشگاه فارغ‌التحصیلان شاغل علمی کاربردی در نظرگرفته شود و از دانش‌آموختگان کارآفرین دانشگاه خواسته شود که از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مشاغل خود استفاده کنند.

دکتر مافی درخصوص برنامه ‌ریزی و اقدامات مرکز کرمان برای توسعه فعالیت‌های متناسب با نیاز جامعه و بازار کار، با تاکید بر اینکه با بالا بردن کیفیت آموزش و مهارت در دانشگاه، باسرعت به اهداف واقعی خواهیم رسید، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی طولانی مدت در آموزش و پرورش، حتی در مقاطع ابتدایی برای ایجاد فرهنگ کار در مخاطبان آینده دانشگاه کارآفرین، حمایت از دانش‌آموختگان تا زمان ایجاد کسب و کار، ارائه بسته‌های آموزشی و مهارتی و تخصصی خاص و مورد نیاز تمامی فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برای عملی سازی علم آموخته شده، ایجاد ارتباط موثر با تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های متولی بحث کار و اشتغال در کشور برای تبادل موثر تجارب در این زمینه و برقراری امتحانات ورودی برای جذب دانشجویان خاص با رویکرد کارآفرینی از جمله برنامه‌های دانشگاه است.

وی همچنین برقراری امتحانات خروجی برای تحویل دانشنامه خاص با رویکرد کارآفرینی، رتبه‌بندی مراکز آموزشی و تخفیف در حق نظارت مراکز که مطابق با اسناد و مدارک ارسالی دانشجویان که هنگام ورود فاقد شغل بودند، ولی به صورت شاغل فارغ‌التحصیل می‌شوند، جلب حمایت بخش خصوصی و دولتی برای استخدام فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی، ایجاد تسهیلات مادی و معنوی در راستای اشتغال برای فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی و تعریف جایگاه ویژه دانشگاه برای مدرسان علمی کاربردی که خود کارآفرین هستند را از دیگر برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان برای توسعه فعالیت‌های متناسب با نیاز جامعه و بازار کار برشمرد.

رئیس واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان گفت: دوره‌های آموزشی گردشگری، فرآوری مواد معدنی، فرآوری محصولات کشاورزی، فرش، صنایع هوایی و صنایع خودروسازی از جمله دوره‌های آموزشی اشتغال‌زا در استان کرمان است.

دکتر مافی تاکید کرد: همچنین دوره‌های فرش، کشاورزی (پسته)، جهانگردی، صنایع دستی، طراحی دوخت، هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، صنایع خودروسازی و معدن که توسط دانشگاه علمی کاربردی این این استان برگزار می شود از دوره‌های آموزشی اشتغال‌زای بومی بشمار می روند.

وی، بهترین روش برای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه را با توجه به دوره‌های آموزشی که دراستان برگزار می‌شود، تغییر وضع فرهنگ کار در استان کرمان، ایجاد حمایت‌های لازم از سمت دانشگاه، موسسه و غیره، ارائه آموزش‌های لازم درباره بازاریابی و ارتقا سطح کیفی مهارت‌های دانش‌آموختگان دانست.

رئیس واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان به اهمیت برگزاری استارت‌آپ‌ها برای شناسایی ایده‌ها اشاره کرد و گفت: استارت‌آپ یکی از روش‌های مناسب برای راه‌اندازی کسب وکارهای نوپا است و این واحد نیز اولین استارت‌آپ خود را توسط مرکز آموزش علمی کاربردی شهر بابک در آبان 94 برگزار کرد.

دکتر مافی تاکید کرد: در سال 95 نیزاستارت‌آپ گردشگری توسط مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات جهانگردی استان برگزار شد.

وی افزود: از سوی واحد استانی از مراکزی که توانایی برگزاری استارت‌آپ، پتانسیل منطقه‌ای ویژه و راه اندازی مرکز رشد خوشه فناوری را دارند برای برگزاری استارت‌آپ، حمایت می شود.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 745628

وب گردی

وب گردی