فراخوان ایمنی هیوندای و کیا برای حدود ۱.۵ میلیون خودرو

هیوندای موتور و کیا موتورز برای ۱.۴۸ میلیون خودرو در آمریکا، کانادا و کره جنوبی به دلیل مشکلات موتور فراخوان خواهند داد.

به گزارش ایسکانیوز، این فراخوان ممکن است به قیمت صدها میلیون دلار هزینه برای این دو شرکت تمام شود و نگرانی‌های ایمنی را احیا کند آن هم در شرایطی که این شرکت‌های کره‌ای با کاهش چشمگیر فروش خودرو در چین و کندی رشد تقاضا در آمریکا و کره جنوبی روبرو هستند.

این دو شرکت برای ۱.۱۹ میلیون خودروی سواری و شاسی بلند در آمریکا، ۱۱۴ هزار و ۱۸۷ خودرو در کانادا و ۱۷۱ هزار و ۳۴۸ خودرو در کره جنوبی به دلیل مشکلات موتور که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، فراخوان می‌دهند.

فراخوان در آمریکا شامل مدل‌های سوناتا و سانتافه هیوندای و اوپتیما، سورنتو و اسپورتیج کیا است. این فراخوان ممکن است به درآمدهای این خودروسازان لطمه زده و حداکثر ۲۵۰ میلیارد وون (۲۲۰.۱۹ میلیون دلار) هزینه داشته باشد.

ارزش سهام هیوندای و کیا به دنبال اعلام این فراخوان کاهش یافت.

برای نخستین بار نیست که هیوندای و کیا ناچار شده‌اند به دلیل مشکلات موتور که خودشان تولید می‌کنند، فراخوان دهند. در سال ۲۰۱۵ هیوندای موتور برای ۴۷۰ هزار سوناتا در آمریکا به منظور تعویض قطعات معیوب موتور فراخوان داد که باعث ایجاد نگرانی‌هایی نسبت به کیفیت در کره جنوبی شد، اما هیوندای و کیا سال گذشته اعلام کردند موتورهایی که در کارخانه‌های داخلی تولید شده‌اند، معیوب نیستند و مدت گارانتی مدل‌های مجهز به موتور تتا ۲ را به ۵ سال افزایش دادند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرده خرده‌های فلز در میل لنگ‌ها ممکن است به موتور صدمه زده و موجب از دست رفتن نیروی حرکت شود.

بر اساس گزارش رویترز، فراخوان در کره جنوبی شامل مدلهای سوناتا، گراندور هیوندای و مدل‌های K۵ و K۷ و اسپورتیج کیا مجهز به موتور بنزینی ۲ لیتری یا ۲.۴ لیتری تتا ۲ است که پیش از اوت سال ۲۰۱۳۳ تولید شده اند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 745653

وب گردی

وب گردی