ممانعت رئیس پارلمان اروپا از ورود مقام ارشد سوریه به مقر پارلمان

رئیس پارلمان اروپا از ورود یک مسئول سوری به مقر پارلمان اروپا در بروکسل به دلایل امنیتی ممانعت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا پس از حمله شیمیایی در خان شیخون و حمله موشکی آمریکا به حمص از ورود یک مسئول سوری به مقر پارلمان اروپا در بروکسل به دلایل امنیتی ممانعت کرد.

همچنین تایانی اجازه برگزاری کنفرانسی درباره سوریه که قرار بود ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه به دعوت یک نماینده اروپایی در آن حضور یابد را نداد و این اقدام را "نابجا" خواند.

وی در نامه‌ای برای خاویر برموی، نماینده چپ‌گرا در پارلمان اروپا نوشت، اطلاع یافتم که شما برای روز دوشنبه (دهم آوریل) کنفرانسی درباره وضعیت سوریه ترتیب داده‌ و ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه را نیز دعوت کرده‌اید. در پی استفاده "سوریه" از سلاح شیمیایی و تحولات اخیر در این کشور تصمیم گرفتم اجازه برگزاری این کنفرانس در مقر پارلمان را ندهم. این تصمیم را برای آن گرفتم که برگزاری این کنفرانس را از نظر سیاسی مناسب نمی‌بینم،‌ علاوه بر این به دلایل امنیتی به سوسان اجازه ورود به مقر پارلمان را نمی‌دهم.

برموی در واکنش به این تصمیم تایانی ضمن ابراز تاسف تاکید کرد، ‌تصمیم رئیس پارلمان را می‌پذیرم و به آن احترام می‌گذارم اما مخالفت پارمان با فضای گفتگو و آشنایی با رویکردهای مختلف در زمان جنگ را نشانه‌ای منفی می‌بینم.

وی افزود: از چند ماه قبل با دوستانم در گروه‌های دیگر برای ساخت پل‌های ارتباطی میان اتحادیه اروپا و دولت سوریه و نیز آغاز گفتگویی با حضور همه طرف‌های درگیری تلاش می‌کردم، در زمان جنگ و وقتی که همه راه‌ها بسته می‌شوند، نیاز به این پل‌های ارتباطی چندین برابر می‌شود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 745664

وب گردی

وب گردی