امام‌جمعه شاهرود:  دولت دانشگاه آزاد اسلامی را رفیق خود بداند

امام‌جمعه شهرستان شاهرود در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دولت باید به فکر دانشگاه آزاد اسلامی باشند و این دانشگاه را رفیق خود بداند چراکه در کنار دانشگاه‌های دیگر در حال خدمت به مردم است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی افزود: مایه خوشحالی است که الحمدالله کشور ما در سطح کمی و کیفی در سطح دانشگاه‌ها رشد خوبی پیداکرده اما از طرفی مایه تأسف است که موارد اشتغال تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌ها کم است و در این رابطه مقام معظم رهبری هم اشاره کردند که نرخ بیکاری امروز به سمت تحصیل‌کرده‌ها رفته است که باید مسئولان بیشتر تلاش کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مایه افتخار است که کشور رشد علمی خوبی پیداکرده و در این میان سهم دانشگاه آزاد اسلامی هم چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی از متولیان این دانشگاه خواست به سمت درآمدزایی از راه‌های دیگر بروند تا این نقصان جبران شود و بیان کرد:خودم را عضو دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانم و مفتخرم که در آن تدریس می‌کنم و این دانشگاه را مایه افتخار شهرمان می‌دانم.

وی با یادآوری شعار امسال مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در اشتغال بخشی از جامعه اهتمام ورزد و بخشی از دغدغه‌ها را کم کند.

امینی خواستار ورود دانشگاه به بخش انرژی‌های نو شد و گفت: در شهرستان شاهرود مناطق مستعدی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و بادی است که بحمدالله خوشحالیم دانشگاه آزاد شاهرود در بخش نیروگاه خورشیدی ورود پیداکرده است که البته دولت هم باید در این رابطه کمک‌های لازم را انجام دهد.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اینکه سرمایه عظیمی به نام دانشگاه آزاد اسلامی در کشور ایجادشده و حیف است که این سرمایه به خطر بیفتد تصریح کرد: دولت‌ها باید به فکر دانشگاه آزاد اسلامی باشند و دولت باید این دانشگاه را رفیق خود بداند که در کنار دانشگاه‌های دیگر در حال خدمت به مردم است و بالاخره عده‌ای از اساتید، کارکنان و دانشجویان در این دانشگاه مشغول هستند و باید در کنار این دانشگاه باشد تا بتواند همچنان به حیات علمی خود ادامه دهد و نسل آینده نیز بتواند از سرمایه‌گذاری سنگینی که در این دانشگاه شده استفاده کند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود زیرساخت‌های فرهنگی خوبی ایجاد کرده است و نمونه آن مسجد زیبا و بزرگ آن است که باید برنامه‌های فرهنگی پرباری نیز در آن اجرا شود و باید تمامی برنامه‌های علمی ، اقتصادی، سیاسی و ... دارای پیوست فرهنگی نیز باشد .

حجت‌الاسلام امینی گفت: باید جوانان را با جاذبه‌های بیشتر مثل ابعاد هنری به سمت امور فرهنگی سوق داد و برنامه‌های فرهنگی جذاب و جامع و فراگیر می‌تواند جوانان را به این سمت بکشاند.

وی بیان کرد: نماز جمعه متعلق به همه سلیقه‌ها، گروه‌ها و نهادها است و اختصاص به قشر خاصی ندارد لذا به اعضای ستاد گفته‌ام از دانشجویان صاحب‌سلیقه و ذوق در نماز جمعه استفاده کنید تا ارتباط خوبی بین دانشگاه و نماز جمعه برقرار شود.

امینی در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود سرمایه بسیار خوبی است که هم گذشتگان و هم ریاست فعلی دانشگاه زحمات زیادی برای آن کشیده‌اند.

در این دیدار دکتر سید حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و جمعی از اعضای هیات رئیسه این دانشگاه نیز گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 745668

وب گردی

وب گردی