فعالیت های اقتصادی دانش بنیان ماموریت دانشگاه های نسل سوم / حمایت از ایده هایی با قابلیت تجاری سازی در دانشگاه آزاد اسلامی

محمد رضا ولیلو گفت: یکی از ماموریتهای دانشگاه های نسل سوم تبدیل علم به ثروت از طریق فعالیتهای اقتصادی دانش بنیان است.همچنین با توجه به دور اندیشی مسئولان عالی دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه برنامهریزی و امور اقتصادی دانش بنیان در اکثر واحدها ایجاد شده و ماموریت آنها حمایت از ایده هایی است که قابلیت تجاری سازی را دارند ممکن است در قدم اول موفقیتهای چشمگیری بدست نیاید ولی هر کار بزرگی با اولین قدمها شروع میشوند.

محمد رضا ولیلو رییس واحد مراغه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص وضعیت علمی و پژوهشی این مجموعه علمی به ایسکانیوزگفت: وضعیت تحصیلات تکمیلی در واحد مراغه در حد مطلوبی است که در سه سال اخیر با توجه به ظرفیتهای دانشگاه و پتانسیل های شهرستان قدمهای ارزشمندی با ایجاد 36 رشته جدید در تحصیلات تکمیلی برداشته شده است به طوری که تاکنون در 47 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 11 رشته مقطع دکتری پذیرش دانشجو داشته ایم.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول در زمینه تولیدات علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افتخاری بزرگ محسوب میشود. البته مجموعه دانشگاهیان به این موفقیت بسنده نخواهند کرد و با توجه به حمایتهای ویژه از پژوهشگران و تولیدات علمی آنان، در آینده شاهد موفقیت های بزرگتری خواهیم بود. در حال حاضر با وجود تولید 20 درصدی مقالات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، ایران در منطقه مقام برتر را دارد؛ که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری بسیار موثر بوده است.

ولیلو در خصوص وضعیت پایان نامه های واحد مراغه عنوان کرد: هرچند تعداد قابل توجهی از پایان نامه ها منجر به مقالات علمی معتبر میشود اما هدف افزایش مقالات استخراج شده از پایان نامه ها است که در این زمینه برای اساتید و دانشجویان محقق امتیازهای خوبی پیش بینی شده است. در این راستا اعضای هیات علمی واحد مراغه را 118 هیات علمی تمام وقت و 90 هیات علمی مدعو تشکیل می دهند.

وی حرکت دانشگاه آزاد اسلامی را پیشروی به سوی تبدیل این مجموعه به نسل سوم و چهارم دانشگاه های جهان عنوان کرد و گفت: یکی از ماموریتهای دانشگاه های نسل سوم تبدیل علم به ثروت از طریق فعالیتهای اقتصادی دانش بنیان است.همچنین با توجه به دور اندیشی مسئولان عالی دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان در اکثر واحدها ایجاد شده و ماموریت آنها حمایت از ایدههایی است که قابلیت تجاریسازی را دارند ممکن است در قدم اول موفقیتهای چشمگیری بدست نیاید ولی هر کار بزرگی با اولین قدمها شروع میشوند. در این راستا این واحد از اواخر سال 94 سعی کرده است با استفاده از پتانسیلهای موجود در دانشگاه و منطقه قدمهای موثرتری را بردارد.

رییس واحد مراغه در پایان اضافه کرد: در زمینه فعالیتهای اقتصادی دانش بنیان، دانشگاه بطور مستقیم با مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان وارد مذاکره شده است. همچنین در زمینه تولید جوجه اپیژنتیک طرح دانشبنیان در جریان است و طرح ممیزی مصرف انرژی مجتمع واحد مراغه نیز بطور علمی و عملی توسط یکی از اساتید دانشگاه پیگیری می شود که در صورت اتمام موفقیت آمیز بودن آن سعی خواهیم کرد این نوع خدمات دانش بنیان را به مراکز تولیدی و ادارات دولتی جهت کاهش مصرف انرژی ارایه کنیم.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 745689

وب گردی

وب گردی