انتقال قرقبان زخمی به بیمارستان شهرکرد

قرقبان زخمی شده توسط خرس وحشی، از منطقه سخت گذر 'مهلوستان' از توابع دهستان موگویی کوهرنگ در چهارمحال وبختیاری صبح شنبه با بالگرد به بیمارستانی در شهرکرد منتقل شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال وبختیاری افزود: 'علی دادور' قرقبان 42 ساله روز جمعه حین انجام وظیفه توسط خرس وحشی در منطقه مهلوستان و در کوه 'یکه' از ناحیه دست، ران و سینه زخمی شد.
محسن ابراهیمی تاکید کرد: نیروهای امداد و نجات پس از اطلاع از حادثه با بالگرد از استان لرستان به منطقه اعزام شدند که بدلیل سخت گذر بودن منطقه و تاریکی شب موفق به فرود و انتقال فرد مصدوم نشدند، اما.تیم پزشکی هلال احمر با پای پیاده به محل حادثه اعزام و به همراه تعدادی از نیروهای بومی فرد مصدوم را به درون یک غار منتقل و اقدامات اولیه امدادی را بر روی وی انجام دادند.
وی گفت: قرقبان زخمی صبح امروز با بالگرد به فرودگاه شهرکرد انتقال داده شد و در بیمارستان آیت الله کاشانی تحت درمان قرار گرفت.
ابراهیمی گفت: حال عمومی قرقبان کوهرنگی رضایت بخش اعلام شده است.
همچنین روز گذشته 2 اکیپ خودرویی از اداره کل منابع طبیعی چهارمحال وبختیاری از طریق مرز لرستان به دلیل مسدود بودن راه ارتباطی استان با منطقه سرآقاسید به محل حادثه اعزام شده بودند.
20 قرقبان محلی وظیفه حفاظت از منطقه حفاظت شده مهلوستان را که گونه نادر کرفس کوهی در آن رشد می کند بر عهده دارند تا ضمن حفظ این گونه نادر و تکثیر بذر آن، از این منطقه حفاظت کنند.
منطقه مهلوستان در نقطه مرزی الیگودرز در استان لرستان و سرآقا سید در 190 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 745691

وب گردی

وب گردی