جریمه وام‌ها کمر روستاییان را خم کرده است/تدبیر لازم برای امنیت شغلی دهیاران ایجاد شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر لزوم بخشودگی جرایم وام‌های اخذ شده توسط روستاییان گفت: روستاییان آمادگی دارند که در صورت بخشودگی جرایم وام‌های اخذ شده، اصل وام‌ها را در کمترین زمان ممکن بازپرداخت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل رضوی امروز شنبه در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان کشور گفت: در سال گذشته با دستور رئیس جمهور و پیگیری و حمایت مستمر معاون اول رئیس جمهوری 152 هزار شغل روستایی توسط دستگاه‌های ذیربط در روستاهای کشور ایجاد شد. دستاوردی که با توانمندی روستاییان کشور به دست آمد.

وی افزود: در حال حاضر 2600 دهیار زن از 35 هزار دهیاری کشور وجود دارند که خراسان رضوی بیشترین دهیار زن را در کشور داراست.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور به دغدغه‌های دهیاران کشور اشاره کرد و ادامه داد: دهیاران کشور سنگ صبوران روستاییان هستند. دهیاران سنگربانان خدمت دولت به مردم هستند. دهیاران بیشترین شناخت را نسبت به امکانات و پتانسیل‌های روستاییان سراسر کشور دارد و امروز در شرایطی هستیم که در استان‌های کشور روستاهای بدون بیکار داریم و حتی برای اشتغال جدید نیز ظرفیت‌های بسیاری ایجاد شده است که همه این شرایط حاصل تلاش دهیاران سراسر کشور است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر ظرفیت‌های عظیمی که در روستاهای کشور وجود دارد افزود: امروز در روستاهای کشور اقدامات شاخصی انجام شده است از جمله در فارس دهکده نمونه گردشگری ایجاد شده است. بی تردید با همکاری سازمان میراث فرهنگی می‌توانیم به راحتی امکان ایجاد 50 هزار شغل جدید را در حوزه صنایع دستی و گردشگری در روستاهای کشور فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به امنیت شغلی دهیاران اشاره کرد و افزود: اگر دهیاران امروز از امنیت شغلی خود اطمینان داشته باشند قطعا بیش از پیش می‌توانند موثر باشند. از معاون اول رئیس جمهور هم می‌خواهیم که امروز به عنوان عیدی به دهیاران تدبیری اتخاذ کنند که دهیاران نگران آینده خود و خانواده‌هایشان نباشند.

رضوی ادامه داد: از معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم تدبیر لازم برای امنیت شغلی دهیاران ایجاد شود.

وی به معضل جریمه وام‌های اخذ شده توسط روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: جریمه وام‌های اخذ شده روستاییان و عشایر کمر این عزیزان را خم کرده است که امیدواریم با بخشودگی این جرایم گام موثری برای کمک به روستاییان و عشایر برداشته شود. بی تردید روستاییان و عشایر آمادگی دارند اصل وام اخذ شده را در کمترین زمان ممکن به بانک‌ها بر گردانند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 745693

وب گردی

وب گردی