اسکار دچار تغییرات اساسی در انتخاب فیلم ها شد

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار جدیدترین تغییرات ایجاد شده در قوانین مرتبط با دوره آتی این رویداد سینمایی را منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت رسمی آکادمی اسکار، برای اولین بار رای دادن در شاخه "بهترین انیمشن بلند" جوایز سینمایی اسکار برای تمامی اعضای آکادمی آزاد است و دعوتنامه پیوستن به کمیته رای‌دادن در این شاخه بر خلاف قبل که تنها برای عده‌ای منتخب و آشنا به این حوزه ارسال می‌شد برای تمامی اعضاء ارسال خواهد شد.

اعضای آکادمی می‌توانند از طریق اکران عمومی انیمشن‌ها و یا دیگر نمایش‌ها، از طریق سایت ویژه نمایش فیلم‌های آکادمی و یا دریافت اسکرینر فیلم‌ها به تماشای آثار اقدام نمایند تا واجد شرایط رای‌دادن در این شاخه باشند.

در شاخه "بهترین مستند بلند" نیز از این پس مینی‌سریال‌ها و یا سریال‌های کوتاه واجد شرایط برای رقابت در این شاخه نیستند. در صورتی که این قانون در جوایز اسکار امسال اعمال می‌شد، فیلم «اُ.جی: ساخت آمریکا» برنده جایزه اسکار بهترین مستند بلند، واجد شرایط حضور در این شاخه شناخته نمی‌شد.

در شاخه بهترین فیلم نیز، برای تصمیم گیری درباره تعداد تهیه‌کنندگان واجد شرایط نامزد شدن برای یک فیلم، گروهی متشکل از حداکثر دو تهیه‌کننده واجد شرایط که پیش از این نیز سابقه همکاری داشته‌اند به عنوان تهیه‌کننده واحد اثر در نظر گرفته می‌شوند و در نهایت تصمیم نهایی برای تشخیص واجد شرایط بودن هر یک از نامزدهای یک فیلم بر عهده کمیته اجرایی شاخه تهیه‌کنندگان آکادمی اسکار است.

در شاخه بهترین موسیقی متن، در شرایطی که موسیقی یک فیلم دارای سه یا تعداد بیشتری سازنده با مشارکت یکسان باشد، اهنگساران به عنوان یک گروه در نظر گرفته خواهند شد و در صورتی که آن موسیقی برنده جایزه "بهترین موسیقی متن" شود تنها یک تندیس اسکار به آنها اعطاء خواهد شد.

همچنین طبق اعلام پیشین، مراسم نودمین دوره جوایز اسکار به دلیل این‌که با اختتامیه رقابت‌های المپیک زمستانی در کشور کره جنوبی همزمانی نداشته باشد به ماه مارس منتقل شده است و در تاریخ ۴ مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفند ۹۶) برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 745740

وب گردی

وب گردی