گوگل خبرهای قلابی و دروغ را لو می دهد

به دنبال گسترش بی سابقه محتوا و اخبار دروغین در اینترنت، گوگل در تلاش است تا کنترل صحت محتوای ارائه شده از طریق این جستجوگر را ممکن کند.

به گزارش ایسکانیوز، گوگل از اکتبر گذشته امکان کنترل صحت اخبار ارائه شده در بخش گوگل نیوز را در آمریکا و انگلیس ممکن کرده بود تا کاربران با مشاهده محتوای جعلی موجود در برخی اخبار فریب نخورند.

از این پس این خدمات به طور جهانی ارائه می شود تا در صورتی که کاربران بخواهند از صحت و سقم خبری مطلع شوند بتوانند این کار را به صورت ساده تری انجام دهند.

به عنوان مثال اگر کاربری خبر فروش اورانیوم به روسیه توسط هیلاری کلینتون را با وارد کردن کلید واژه های مرتبط در گوگل جستجو کند، لینک های مرتبط با این خبر را در جستجوگر مذکور مشاهده می کند. اما در زیر این لینک ها عبارت ادعا شده توسط اینترنت قابل مشاهده است و همچنین با توجه به اینکه یک سایت معتبر خبر دروغ بودن این خبر را اعلام کرده این موضوع نیز به کاربر اعلام می شود.

گوگل قصد دارد سرعت ارائه این خدمات را افزایش دهد تا تولیدکنندگان اخبار جعلی نتوانند محتوای دروغین را در فضای مجازی به عنوان خبر واقعی بازنشر دهند.

این جستجوگر در مواردی برای بررسی صحت یک خبر از چند منبع استفاده می کند تا درست یا خطا بودن خبر ارائه شده برای جستجوگر به طور دقیق مشخص شود. این خدمات علاوه بر جستجوگر رومیزی بر روی نسخه همراه جستجوگر گوگل هم دردسترس است.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 745757

وب گردی

وب گردی