چگونگی ردیابی و استعلام فرآورده‌های مجاز سلامت‌محور

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فهرست فرآورده‌های مجوزدار همگی در تارنمای سازمان غذا و دارو در بخش اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل بارگذاری شده و برای عموم قابل مشاهده است، ضمن آنکه موارد خاص نیز از طریق روابط عمومی سازمان قابل استعلام است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امیرحسین جمشیدی در خصوص نحوه اطلاع از فراورده‌های مجاز مکمل و گیاهی در بین تعداد زیادی از فراورده‌های غیر مجاز که به روش‌های مختلف خود را در معرض تبلیغ و دید مردم می‌گذارند، ضمن تائید افزایش اقبال عمومی نسبت به فراورده های سنتی، طبیعی و مکمل در سال‌های اخیر افزود: با در نظر گرفتن وقفه چند روزه‌ای که ممکن است در بروز رسانی تارنما وجود داشته باشد، اگر فراورده‌ای در آنجا به عنوان مجوزدار یافت نشود، اما درعطاری، داروخانه‌ها یا هر جای دیگری عرضه شده باشد، معنایش این است که مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست و ما سلامت هیچ یک از آنها را تضمین نمی‌کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی همچنین خاطر نشان کرد: فرآورده‌های مورد تائید ما باید در داروخانه به فروش رسد و طبیعی است که این اتفاق از طریق شرکت‌های پخش‌ مجاز رخ می‌دهد. در این صورت فراورده دارای کد IRC است کما اینکه فقدان این کد به منزله عدم داشتن مجوز فراورده مورد نظر است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 745769

وب گردی

وب گردی