گنج‌زاده: هروی بهترین نتایج تاریخ کاراته ایران را کسب کرده است

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اتریش گفت: شهرام هروی از سال 2014 بهترین نتایج تاریخ کاراته ایران را کسب کرده و بهترین‌های دنیا به احترام او تا کمر خم می‌شوند.

سجاد گنج‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز در مورد شرایط فنی مسابقات لیگ کاراته‌وان دبی،‌ گفت: سومین دوره لیگ جهانی کاراته‌وان در سال 2017 به میزبانی دبی برگزار شد و این مسابقات از سطح فنی و کیفی خوبی برخوردار بود، اما نسبت به مسابقات کاراته‌وان‌های پاریس و هلند از کمیت کمتری برخوردار بود؛ چرا که در مسابقات فرانسه و هلند بیش از 2800 نفر حضور داشتند، اما در دبی نزدیک به 800 نفر شرکت کرده حضور داشتند. در لیگ جهانی فرانسه مدال طلا کسب کردم و نفر اول رنکینگ 84+ دنیا شدم و با کسب مدال برنز در کاراته‌وان هلند امتیازم را افزایش دادم و در نهایت با کسب مدال طلای کاراته‌ وان دبی فاصله‌ام را با حریفان افزایش دادم و به عنوان نفر اول رنکینگ وزن 84+ کیلوگرم دنیا انتخاب شدم.

وی در ادامه افزود: حضور در لیگ جهانی کاراته‌وان امارات اولین مسابقه‌ای بود که با فدراسیون جدید اعزام شدیم. خوشبختانه در این اعزام کاراته نتیجه خوبی کسب کرد و در مجموع توانستیم قهرمان این دوره از مسابقات شویم و جا دارد به جامعه کاراته ایران این موفقیت را تبریک بگویم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اتریش در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: من طی دو، سه سال گذشته مدام رنکینگ 84+ کیلوگرم را چک می‌کردم و خیلی دوست داشتم جزو برترین‌های رنکینگ دنیا باشم. طی سال‌های گذشته همیشه در رنکینگ پایین قرار داشتم و وقتی حریفانم را نگاه می‌ کردم احساس می‌کردم چیزی از آنها کم ندارم و به همین دلیل تلاش کردم تا سرانجام نفر اول رنکینگ دنیا شدم. این افتخار بزرگی برای من است که در این جایگاه هستم. امیدوارم تا زمانی که این ورزش را حرفه‌ای ادامه می‌دهم، بتوانم این جایگاه را حفظ کنم و مدال‌های خوبی را برای کشورم کسب کنم.

گنج‌زاده در مورد آغاز نخستین مرحله اردوهای تیم ملی برای حضور در کشورهای اسلامی، گفت: از امروز اردوی تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در قزوین آغاز شده است. امیدوارم روند خوبی تا مسابقات کشورهای اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم در این رقابت‌ها نتیجه مطلوبی را کسب کنیم و رنکینگ کشورمان را در این مسابقات بالا ببریم و دل جامعه ورزش را خوشحال کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: چند نفر از بچه‌ها در کاراته‌وان دبی عملکرد خوبی نداشتند و این به این دلیل است که بیش از اعزام تیم ملی به دبی اردوهای تیم ملی آغاز نشده بود و نفرات اعزامی با آمادگی قبلی راهی این مسابقات شدند. فکر می‌کنم در این یک ماهی که تا بازی‌های کشورهای اسلامی فرصت داریم تمام تمرکزمان را روی کسب بهترین نتیجه باید بگذاریم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اتریش در ادامه صحبت‌های خود،‌ گفت: تیم ایران بسیار قوی است و دنیا به این تیم احترام می‌گذارد و روی این تیم حساب باز کرده‌اند. در هلند،‌ فرانسه و امارات که برای مسابقات حضور داشتیم به وضوح می‌توانستیم این موضوع را لمس کنیم که تمام دنیا به کاراته ایران احترام می‌گذارد چرا که ایران در مسابقات جهانی 2016 اتریش بهترین نتیجه تاریخ کاراته ایران را کسب کرد. من دو دوره با حضور اسپانسر در مسابقات کاراته‌وان شرکت کردم و در سومین دوره با تلفیقی از حمایت فدراسیون و شرکت مگاپارسمال راهی این مسابقات شدم.

گنج‌زاده در مورد مصاحبه‌هایی که علیه سرمربی تیم ملی می‌شود،‌گفت: در رابطه با شهرام هروی مصاحبه‌هایی شده که او صلاحیت فنی ندارد. فکر می‌کنم کسی که این حرف را زده است چشم و گوش‌های خود را بسته و دهان خود را باز کرده و این صحبت‌ها را مطرح کرده است. چرا که همه ما معتقدیم کسی که چشم و گوش خود را باز کرده باشد می‌داند که هروی از سال 2014 تا 2016 با تیم ملی کاراته بهترین نتیجه را کسب کرده است. هم باید بدانند که کاراته دنیا به هروی احترام می‌گذارد. بهترین کاراته‌کاهای دنیا تا کمر برای او خم می‌شوند. به خاطر اینکه او سرمربی تیم بهترین تیم کاراته دنیا است که در 4 سال اخیر بهترین نتایج را کسب کرده است. واقعیت این است که ما هر چه از خوبی‌های او بگوییم کم گفته‌ایم. خیلی‌ها می‌گویند من با هروی رابطه نزدیکی دارم، بله؛ من این موضوع را تأیید می‌کنم. با او احساس راحتی دارم و خیلی هم برای استاد هروی احترام قائل هستم. همه ما قلباً او را دوست داریم اما همیشه برای فیکس شدن در تیم ملی عرق ریخته‌ام و زحمت کشیده‌ام. از همه بیشتر انتخابی زدم و حالا اگر فیکس تیم ملی شدم به خاطر جریان رابطه دوستی من و سرمربی تیم ملی نبوده است. همیشه زحمت کشیده‌ام و با اعزام به مسابقات و کسب نتیجه مزد زحماتم را گرفته‌ام.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: قبل از مسابقات جهانی اتریش خیلی‌ها سعی کردند من را بزنند و ذهنم را منحرف کنند تا نتوانم نتیجه دلخواهم را در مسابقات جهانی اتریش کسب کنم. آنها دوست داشتند من نتیجه نگیرم اما من اهمیتی به صحبت‌های رسانه غیررسمی ندادم و راه خودم را ادامه دادم. امیدوارم هروی از مصاحبه‌های این چنینی دلسرد نشود. او باید این مصاحبه‌ها را به فال نیک بگیرد. چون واقعیت این است که یکسری‌ها چشم موفقیت برخی‌ها را ندارند؛ چون می‌بینند که خودشان شکست خورده‌اند و دیگران موفق شده‌اند دلگیر و ناراحت می‌شوند. مصاحبه کردن علیه هروی و روحانی دلیلش این است که می‌خواهند خودشان را مطرح کنند و شاید به آنها نیز بیشتر توجه شود.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اتریش در پایان صحبت‌های خود، عنوان کرد: شهرام هروی با نتایجی که در مسابقات جهانی اتریش کسب کرد هیچ آدم عاقلی نمی‌تواند در مورد مسائل فنی او اظهارنظر کند. وجود هروی در کاراته ایران نعمت است که کاراته ایران از این نعمت برخوردار است. فردی مثل هروی در هر رشته‌ای باشد می‌تواند در آن رشته موفق شود. فدراسیون کاراته باید قدر این مربی بزرگ را بداند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده: پورعرب

604

کد خبر: 745818

وب گردی

وب گردی