پورعلی مطلق: نتایج صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس امروز اعلام می شود

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی تا عصر امروز از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، علی پورعلی مطلق روز شنبه در نشست روسای ستاد انتخابات استان های کشور گفت: نام نویسی داوطلبان در انتخابات شوراها حماسه ای دیگر آفرید که نسبت به دوره های گذشته افزایش چشم گیری داشت.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی نسبت به دوره قبل افزایش چشمگیری داشت به گونه ای که با انصراف تعدادی از داوطلبان افزایش 11 درصد را در نام نویسی ها شاهد هستیم.
پورعلی مطلق افزود: در این دوره از انتخابات شوراهای براساس سرشماری سال 1395 تعداد روستاها از 37 هزار روستا به بیش از 40 هزار روستا رسید.
وی ادامه داد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی تعداد داوطلبان از 256 هزار نفر دوره چهارم به حدود 300 هزار داوطلب رسید که با انصراف برخی از داوطلبان اکنون تعداد داوطلبان به حدود 290 هزار نفر رسیده است.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در بعضی از استان ها از جمله قزوین و تهران افزایش حدود 21 درصدی داوطلبان را نسبت به دوره قبل شاهد بودیم.
پورعلی مطلق افزود: به لحاط مدرک تحصیلی نیست شاهد بودیم سطح تحصیلات داوطلبان در این دوره افزایش پیدا کرده بود.
وی ادامه داد: همچنین در خصوص نام نویسی ایثارگران افزایش 42 درصدی را در این دوره شاهد بودیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: افزایش داوطلبان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر آن است که انتخاباتی باشکوه و با مشارکت مردمی بالا را در 29 اردیبهشت ماه شاهد خواهیم بود.
پورعلی مطلق افزود: پس از پایان ساعت نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها شاهد آن بودیم که برخی می خواهند در انتخابات نام نویسی کنند اما به لحاظ قانونی این امر امکان پذیر نبود که اگر این افراد هم می توانستند نام نویسی کنند تعداد داوطلبان بیش از این بود.
وی در ادامه با اشاره به فرآیند برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه گفت: تا عصر امروز هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی (شورای نگهبان) نتایج بررسی داوطلبان این دور از انتخابات را به وزارت کشور اعلام می کند.

خبرنگار: علی درخشان/تایید کننده: سرلک

کد خبر: 745819

وب گردی

وب گردی