شوک قیمتی بازارهای جهانی در پی  اتفاق نظامی 2 روز گذشته/ سکه گران شد

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: اتفاق نظامی که روز پنج شنبه در حوزه سیاسی رخ داد باعث شوک قیمتی بازارهای جهانی و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی و نیز بازارهای سهام شد.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایسکانیوز درباره نرخ طلا و ارز در اولین روز هفته گفت: قیمت سکه بعد از تعطیلات نوروزی رو به کاهش بود ولی افزایش قیمت جهانی مانع از کاهش بیشتر نرخ سکه در بازار شد.

وی افزود: اتفاق نظامی که روز پنج شنبه در حوزه سیاسی رخ داد باعث شوک قیمتی بازارهای جهانی و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی و نیز بازارهای سهام شد.

کشتی آرای در ادامه اظهار داشت: این اتفاق بعد از گذشت 24 ساعت با توجه به واکنش هایی که به دلیل حمله نظامی آمریکا صورت گرفت تا حدودی تعدیل شد، در حال حاضر دوباره قیمت طلا افزایش پیدا کرد ولی آن شوک قیمتی که در روز 5شنبه رخ داد یک تا حدودی تعدیل شد.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه شوک قیمتی باعث افزایش 5 دلاری هر اونس طلا شد، گفت: این افزایش منجر افزایش طلا در بازار و توقف روند نزولی قیمت ها شد.

وی به نرخ طلا و سکه در بازار آزاد امروز اشاره و بیان کرد: قیمت سکه تمام بهار آزادی در روز جاری 1 میلیون و 215 هزار تومان است که نسبت به روز پنج شنبه با افزایش 8 هزار تومانی همراه بوده است، نیم سکه، 684 هزار تومان که تقریبا 4 هزار تومان افزایش قیمت داشته است و هر گرم طلا 117 هزار تومان است.

به گفته کشتی آرای، اونس جهانی، 1259 دلار است که این نرخ در روز پنج شنبه 1254 دلار بوده است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 745846

وب گردی

وب گردی