سنایی: روابط علمی دوجانبه همپای دیگر حوزه ها رو به توسعه است

مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در همایش علمی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، گفت: روابط علمی و دانشگاهی دو جانبه همپای مناسبات در سایر حوزه ها رو به گسترش است.

به گزارش ایسکانیوز، دهمین همایش علمی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در فدراسیون روسیه با هدف ارتقای سطح توانمندی و بهره دهی علمی در حوزه های مختلف روز جمعه در مسکو برگزار شد.
محورهای اصلی همایش برگزار شده با همکاری نهادها و مراکز علمی و فرهنگی ایران، بررسی دستاوردهای علمی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در فدراسیون روسیه، شناخت بیشتر توانمندی های علمی این کشور و معرفی دستاوردهای علمی دانشجویان به مراکز علمی و فناوری ایران بود.
سنایی سفیر ایران در این همایش با اشاره به توسعه فراگیر روابط دو کشور، گفت: همکاری ها نه تنها در تمامی حوزه ها رشد کرده، بلکه به سطح عالی نیز رسیده است.
وی با یادآوری اینکه روابط اقتصادی دو کشور در سال گذشته با رشد ۷۰ در صدی همراه بود، افزود: آمار منتشر شده از سه ماهه اول سال (2017) نشان می دهد که بازهم هم این بخش امسال رشد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت.
سفیر ایران در روسیه ادامه داد: با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده در سال های اخیر، دسترسی به رقم ۱۰ میلیارد دلار در میزان مبادلات اقتصادی دو کشور طی سه تا چهار سال آینده ممکن است.
سنایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات دو روزه حسن روحانی در مسکو (7 و 8 فروردین) که سومین سفر رئیس جمهوری ایران به روسیه بود، روابط دو کشور را در 25 سال گذشته همواره مثبت با فراز و فرودهایی دانست.
سفیر ایران همچنین با ابراز امیدواری نسبت امضای سند مربوط به شناسایی مدارک دانشگاهی دو کشور توسط وزارت خانه های مسئول در ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک، گفت: روابط علمی و دانشگاهی نیز همپای مناسبات در سایر حوزه ها توسعه‌ یافته است که می توان به ایجاد اتحادیه همکاری های دانشگاهی اشاره کرد که با حضور بیش از۱۰ دانشگاه برتر فعالیت می کند.
سنایی در پایان نیز تاکید کرد: توسعه روابط علمی بین نخبگان و سازمان های مردم نهاد ایران و روسیه نیز همراه گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت است.
این همایش با حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای مختلف روسیه از جمله مسکو، سن پترزبورگ، قازان، نیژنی نووگوراد و اورنبورگ در برگیرنده رشته های مختلف از جمله علوم انسانی، هنر، علوم پایه و تجربی، فنی و مهندسی و پزشکی در دانشگاه گوبکین مسکو برگزار شد.
آسیب‌شناسی متدولوژی آموزش، فراگیری زبان روسی برای دانشجویان ایرانی و بررسی موردی و مقایسه توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی ایران و روسیه به تفکیک، زمینه همکاری ها و توان مقایسه دو کشور با رقبای جهانی و برگزاری کارگاههای آموزشی نیز از دیگر برنامه های همایش دانشجویان ایرانی در مسکو بود.

تایدکننده: سرلک

کد خبر: 745891

وب گردی

وب گردی