سازمان CIA و تمرکز روی استفاده از بدافزارها برای نفوذ به کامپیوترهای ویندوزی

همانطور که ویکی لیکس به انتشار اسناد و مدارک مربوط به جاسوسی های CIA ادامه می دهد، تمرکز آن بیشتر به سمت و سوی ابزارهایی رفته که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای نفوذ به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز توسعه داده است.

به گزارش ایسکانیوز، گفتنی است در حالیکه که اطلاعات منتشر شده شامل کدهای منبع نبوده اما یادداشت ها و دستورالعمل ها به استفاده از ابزاری با نام «Grasshopper» اشاره می کنند که از آن برای ساخت بدافزاری متناسب با سیستم مورد هدف بهره گرفته می شود.

CIA از ابزار Grasshopper برای ساخت بدفزاری متناسب با کامپیوتر قربانی استفاده می کرده است

طبق گزارش مجله CSO Magazine، ابزار مورد اشاره برخی المان های مورد نیاز خود را از بدافزار «Carberp» گرفته که در سال 2013 به فضای وب راه یافت. با این حال به نظر می رسد «دپارتمان بخش مهندسی های پیشرفته CIA» و «بخش توسعه از راه دور» این بدافزار را تغییر داده و با استفاده از ابزار «Grasshopper» توانسته اند توانایی آن برای راهیابی به کامپیوتر قربانی، نصب و پنهان ماندن از دید آنتی ویروس ها را شخصی سازی کنند.

لازم به ذکر است اسناد مورد اشاره مربوط به سال 2014 بوده و نشان می دهند که ابزار «Grasshopper» قادر است از چه آنتی ویروس هایی در ویندوزهای 7، XP و 8.1 با موفقیت عبور کند اما با این حال اطلاعات منتشر شده در قیاس با گزارش های پیشین چندان مخرب به نظر نمی رسند.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 745895

وب گردی

وب گردی