رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی:خدمت به شهدا باید بی منت باشد

اولین جلسه کمیته علمی،پژوهشی کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی در محل سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از ارومیه، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی زنده نگه داشتن یاد شهدا را یک خدمت بزرگ و نعمت برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دانست و تاکید کرد خدمت به شهدا باید بی منت باشد.

دکتر عزیز جوان پور با بیان اینکه در اکثر استان های کشور، کنگره بزرگداشت شهدا در سطح ملی برگزار شده است گفت:استان آذربایجان غربی مهد شهدا و دیار باکری ها و امینی ها است فلذا لازم است اهتمام لازم از سوی همه دستگاه های اجرایی در برگزاری هر چه بهتر کنگره به عمل آید.

وی نقش دانشگاه ها را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری برنامه هایی با محوریت شهدا بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: هرچقدر جوانان و قشر دانشجو و تحصیل کرده جامعه با یاد شهدا و روحیه ایثار گری انس بگیرند با همان روحیه جهادی در کشور خدمت خواهند کرد و وام دار و پاسبان خون شهدا خواهند بود.

جوان پور با بیان اینکه برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا در سطح مطلوب نیازمند همکاری همه دانشگاه ها است گفت: دیدگاه اساتید و دانشگاهیان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و ماندگاری یاد آنان بسیار مهم است که در این کنگره باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه جبرئیل هوشمند مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برگزاری کنگره ها نباید سوری باشد گفت: شهدا شایسته برگزاری ماندگار ترین برنامه ها هستند.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در سال 74 به همراه آذربایجان شرقی یک کنگره برگزار کرد و بعد از گذشت سال ها احساس می شد که برگزاری یک کنگره با محوریت بزرگداشت 12 هزار شهید استان لازم و ضروری است که پس از جلسات متعدد تصمیم بر این شد که این کنگره در آبان ماه سال جاری برگزار شود.

هوشمند با بیان اینکه دشمن به دنبال آسیب رسانی به باور ها و اعتقادات جوانان است گفت: کنگره پیش رو مجموعه ای از برنامه هایی است که سعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین جوانان دارد.

هوشمند افزود: تالیف 60 عنوان کتاب، تولید و توزیع کلیپ و فیلم کوتاه و ایجاد جنبش و فراگیر کردن این کنگره از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل جدید منتقل شود گفت: انسان های متقی به دنبال حفظ ارزش ها هستند.

حجت الاسلام رضا میرزایی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود کلمات کلیدی شهدای دانشجویی و دانش آموزی در سر در کلاس های دانشگاه چاپ شود که در این صورت پیام و یاد شهدا نیز حفظ می شود.

خبرنگار: علیرضا گلابی رضایی/انتشار: آخوندی

200

کد خبر: 745904

وب گردی

وب گردی