آمریکا غیرقابل پیش بینی ترین سیاست خارجی جهان را دارد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا بین کشورهای جهان غیرقابل پیش بینی ترین سیاست خارجی را دارد.

به گزارش ایسکانیوز، ماریا زاخارووا اعلام کرد: آنچه در ایالات متحده جریان دارد، بار دیگر این واقعیت ناراحت کننده را نشان می دهد که واشنگتن از غیرقابل پیش بینی ترین سیاست خارجی در جهان برخوردار است.
وی امروز (شنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه-یک» اظهار کرد: اگر موضوعی قابل پیش بینی در آمریکا باشد، غیرقابل پیش بینی بودن سیاست خارجی این کشور است.
زاخارووا در ادامه گفت: مسکو پرسش هایی از واشنگتن دارد که در جریان دیدار پیش روی رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا از روسیه مطرح خواهد شد.
براساس برنامه اعلام شده، دیدار دو روزه وزیر خارجه آمریکا از مسکو روز سه شنبه آغاز می شود.
زاخارووا همچنین در باره حمله موشکی روز جمعه آمریکا به سوریه نیز گفت: باید با درک به فرآیندهایی که در واشنگتن جریان دارد، توجه کرد، اما در عین حال ضروری است به صراحت تاکید شود، این گونه اقدامات (حمله موشکی به سوریه) پذیرفتنی نیست.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: حمله های موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه در حمص با تلاش ها برای یافتن حقیقت در باره کاربرد سلاح شیمیایی هیچ ارتباطی ندارد.
وی افزود: آمریکا به تازگی خواستار انجام تحقیقات در باره هواپیماهایی شده بود که گویا در حادثه شیمیایی خان شیخون شرکت داشته اند.
زاخارووا ادامه داد: اما همین هواپیماها را که باید مورد تحقیق قرار می گرفت، منهدم کردند و به همین دلیل اقدام موشکی آمریکا با تحقیقات برای یافتن حقیقت در باره کاربرد سلاح شیمیایی در خان شیخون ارتباطی ندارد.
آمریکا بامداد جمعه حمله مستقیم موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را با موشکباران از دریا آغاز کرد در حالیکه این مقر نظامی یکی از اصلی ترین مراکز فرماندهی عملیات ضدتروریستی در منطقه به ویژه استان حمص است.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 745909

وب گردی

وب گردی