پیش بینی دو متغیر مهم و تاثیر گذار بازار سرمایه در سال 96

کارشناس بازار سرمایه و مدیر عملیات بازار تامین سرمایه آرمان پیش بینی کرد بازار سرمایه در سال جاری و با توجه به در پیش بودن انتخابات رییس جمهوری با تحرک و هیجان مواجه شود.

به گزارش ایسکانیوز، عظیم ثابت با اشاره به اینکه معمولا قبل از انتخابات ریاست جمهوری بازار سرمایه با تحرک خوبی مواجه می شود، افزود: پیش بینی می شود امسال هم این اتفاق رخ دهد البته انتظار بازاری با هیجان بالا را نداریم اما سهام صنایع کالا محور که از قیمت های جهانی تاثیر میگیرند، شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد.

ثابت با اشاره به اینکه بازار سرمایه در دو سال گذشته شرایط قابل قبولی را تجربه نکرده است، گفت: به نظر می رسد بازار سهام در سال جدید عملکرد رو به بهبودی داشته باشد.

وی درباره دلایل بهبود بازار سرمایه در سال 96 گفت: پیش بینی های بودجه شرکت ها نشان می دهد در سال جاری شرایط بهتری را تجربه کنند علاوه بر اینکه انتخابات رییس جمهوری نیز می تواند عامل موثری در تحریک بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد در سال جاری شاهد افزایش منطقی تورم و البته قیمت ارز خواهیم بود که همه این متغیرها با فاصله ای منطقی در بازار سرمایه اثر گذار خواهند بود.

مدیر عملیات بازار تامین سرمایه آرمان در ادامه به در پیش بودن نمایشگاه بورس بانک و بیمه اشاره کرد و ادامه داد: آسیب شناسی نمایشگاه های گذشته و بررسی دستاوردهای آنها برای رسیدن به اهداف در نمایشگاه امسال بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال ، 10 ساله می شود، افزود: بهتر است در نمایشگاه امسال از متخصصان خارجی بیشتری دعوت شود تا در این گردهمایی بازار ایران به انها معرفی شود. مسولان باید از فرصت نمایشگاه و همچنین پیوستن به آیسکو برای هرچه بهتر برگزاری نمایشگاه استفاده کنند.

این کارشناس بازار سرمایه نمایشگاه را بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذاران بین المللی دانست، اظهار داشت: با توجه به اینکه برجام مرحله به مرحله در حال اجراست به نظر من باید از فرصت نمایشگاه برای جذب بیشتر سرمایه های خارجی و معرفی پتانسیل های بازار سرمایه استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا سه صنعت بورس بانک و بیمه در نمایشگاه از هم تفکیک شوند و ادامه داد: برای هرچه بهتر شدن این نمایشگاه بهتر است بار علمی آن افزایش یابد.مقاله های علمی و تخصصی ارائه شود و بهترین مقالات انتخاب و معرفی شوند.

ثابت با اشاره به بعد بین المللی نمایشگاه ادامه داد: باید آخرین دستاوردها و کارهای جهانی در این سه صنعت نیز در نمایشگاه بررسی شود.

به گفته وی باید در نمایشگاه سه صنعت بورس ، بانک و بیمه مورد آسیب شناسی قرار بگیرند. در حال حاضر صنایع بانک و بیمه کشور ایران با مشکلات عدیده ای مواجهند که باید مورد توجه و بررسی کارشناسان خبره قرار بگیرند.

وی نمایشگاه را بهترین فرصت برای آسیب شناسی صنایع دانست و ادامه داد: باید از مدیران اقتصادی و بزرگ کشور دعوت شود تا در سالن های نمایشگاه وضعیت صنایع را بررسی کنند. به طور کلی هرچقدر بار علمی نمایشگاه بیشتر شود، موفقتر خواهد بود.

ثابت پیوستن بورس تهران به آیسکو را اتفاق بسیار مهمی دانست که باید در نمایشگاه امسال به آن بیشتر پرداخته شود و اظهار داشت: با توجه به این اتفاق مهم باید در نمایشگاه از این موقعیت بهترین استفاده را کرد .

وی پیشنهاد کرد: با سفارت های کشورهای مطرح مذاکره کرد تا حضور بورس های بین المللی در بازار پررنگ تر شود. علاوه بر این از مدیران و استادهای مالی بین المللی نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت شود تا برای ما تشریح کنند در حال حاضر در کجا قرار داریم و چقدر با سایر بازارهای بین المللی فاصله داریم و برای رسیدن به نقطه ایده آل چه کار باید کرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 745918

وب گردی

وب گردی