تماس تلفنی  معاون رئیس‌ جمهور آمریکا با حیدر العبادی درباره مسائل داخلی و منطقه‌ ای

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با «مایک پنس» معاون رئیس‌ جمهور آمریکا بر اهمیت تهیه برنامه ای فراگیر برای پایان دادن به اوضاع متشج سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه العراقیه ؛ «مایک پنس» معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، درباره مسائل داخلی و منطقه‌ ای با وی گفت‌وگو کرد.

دفتر العبادی با صدور بیانیه ای اعلام کرد در این تماس تلفنی، درباره سیر عملیات موصل و پیروزی‌های به دست آمده و لزوم ادامه یافتن حمایت جهانی از عراق در مبارزه با تروریسم و همچنین بحث حمله موشکی آمریکا به سوریه بحث و تبادل نظر شد.
العبادی بر اهمیت تمرکز بر شکست داعش تاکید کرد و گفت ما به پیروزی نهایی نزدیک شده ایم که از توان عراق برای گذر از مشکلات دلالت دارد.
نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به اوضاع سوریه گفت: استفاده از سلاح شیمیایی جنایتی محکوم شده است و عراق در کنار مردم سوریه است و مردم عراق خود قربانی سلاح شیمیایی هستند و باید با جدیت درباره عاملان این حمله تحقیق بین‌المللی صورت گیرد و هر طرفی که از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، محکوم شود.

نخست‌ وزیر عراق خواستار جلوگیری از بحرانی‌تر شدن اوضاع سوریه شد.
«مایک پنیس» نیز با تبریک پیروزی‌های به دست آمده از سوی نیروهای عراقی در موصل و همچنین پیشرفت نیروی جنگاوری عراقی‌ها، تأکید کرد سیاست آمریکا در منطقه تغییری نکرده و اولویت ما در عراق و منطقه شکست داعش است و حمایت از عراق ادامه خواهد یافت.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 745923

وب گردی

وب گردی