جایگاه توسعه صنعت گیاهان دارویی به منظور کارآفرینی و ایجاد فرصت های جدید شغلی

انجمن علمی گیاهان دارویی ایران – شاخه رودهن باهمکاری معاونت پژوهش وفن آور وبا حضور پر شور اعضاء هیئت علمی و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد سخنرانی تحت عنوان" جایگاه توسعه صنعت گیاهان دارویی به منظور کارآفرینی و ایجاد فرصت های جدید شغلی "را برگزارنمود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد رضا حاج سید هادی رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران شاخه رودهن ضمن خوش آمد گویی و تشکر از تمامی شرکت کنندگان برای حضور گرمشان، مقدمه ای درباره اهداف انجمن و برگزاری سخنرانی ها ارائه نموده و برای حضار سخنران را معرفی نمودند.

وی افزود: مهندس علی ابراهیمی مسئولیت های اجرایی متعددی داشته اند که اهم آنها عبارتند از:

مشاور ستاد و دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از مئسولین درتدوین برنامه راهبردی گیاهان دارویی کشور،تدوین برنامه راهبردی ارگانیک کشور،تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران،پیشکسوت برگزیده گیاهان دارویی کشور برای سه دهه تلاش مستمر و موثر در حوزه صنعت گیاهان دارویی

مهندس علی ابراهیمی مشاور ستاد و دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی سخنان خود را آغاز کردند و ارتباط بین این موضوع با صنعت گیاهان دارویی را تشریح نمودند.

در ادامه به مزیت های فعلی و چشم انداز گیاهان دارویی و طب سنتی در ایران و جهان پرداختند. امنیت غذایی و مؤلفه های آن از دیگر مباحث ایشان بودند. ایشان در ادامه به لزوم توجه به صنعت گیاهان دارویی پرداختند و چالش های مختلف در بخش های مختلف حوزه صنعت تولید گیاهان دارویی و طب سنتی را با جزئیات و مثالهای کاربردی بیان نمودند. ایشان در ادامه به بازار و اقتصاد گیاهان دارویی و زمینه های ایجاد اشتغال و کارآفرینی پرداختند.

پس از سخنان ایشان، حضار با طرح سوالات خود در ارتقاء کیفی مباحث این جلسه سهم بسزایی داشتند. تعداد سوالات و مشارکت فعال شرکت کنندگان در جلسه شور و حال خاصی به جلسه داده بود.

در پایان با اعطای لوح سپاس از مهندس ابراهیمی تقدیر و تشکر گردید و با ذکر صلواتی سخنرانی خاتمه یافت.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 745934

وب گردی

وب گردی