ایران و روسیه تهاجم موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه را محکوم کردند

روسای ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و روسیه با محکوم کردن عملیات موشکی آمریکا علیه سوریه، آن را تجاوز قطعی به یک کشور مستقل دانسته و تاکید کردند: مبارزه با ترورسیم ادامه یافته و عملیات علیه تروریست ها تشدید خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، پیرامون تحولات سوریه و تهاجم موشکی و تجاوز آمریکا به این کشور به صورت تلفنی گفت و گو کردند.
بنا به این گزارش، در این گفت و گو سرلشکر پاسدار باقری با تسلیت حادثه اخیر تروریستی سن پترزبورگ به دولت، ملت و نیروی مسلح روسیه، ‌برای مردم این کشور آرزوی موفقیت کرد.
در این گفت و گو، دو طرف با محکوم کردن عملیات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه،‌ آن را تجاوز قطعی و آشکار به یک کشور مستقل دانستند که با برنامه ریزی های قبلی و هدف کند کردن روند پیروزی های ارتش سوریه و متحدان آن و تقویت روحیه تروریست ها و حامیان آنها صورت پذیرفته است.
براساس این گزارش، روسای ستاد کل نیروهای مسلح دو کشور در این تماس تلفنی بر عزم و اراده ایران و روسیه در مقابله با تروریست های تکفیری تاکید کردند و افزودند: مبارزه با تروریسم ادامه یافته و عملیات های علیه تروریست ها تشدید خواهد شد. ایران و روسیه معتقد هستند پیشنهاد سوریه مبتنی بر انجام یک بازرسی و تحقیق میدانی از سوی گروهی بیطرف می تواند حقیقت حادثه هولناک خان شیخون را برای افکار عمومی و مردم جهان روشن کند.
سرلشکر پاسدار باقری و ژنرال گراسیموف در پایان بر ادامه همکاری های دو کشور با دولت سوریه تا شکست کامل تروریست ها و حامیان آنها در این کشور تاکید کردند.

تایید: سرلک

کد خبر: 745936

وب گردی

وب گردی