اولین وقف علم و فناوری در تهران ثبت شد

در راستای حمایت از علم ونخبگان جوان وتوسعه سهم وقف در این بخش ، تفاهم نامه ای با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به امضا و به دنبال آن اولین وقف علم و فناوری دراستان تهران به ثبت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت وگویی با اشاره به فعالیت ها ودستاوردهای این اداره کل در سال ۹۵ گفت: در راستای حمایت از علم ونخبگان جوان وتوسعه سهم وقف در این بخش ، تفاهم نامه ای با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در جهت ترویج فرهنگ وقف و در بستر ایجاد موقوفات جدید برای علم و فناوری به امضا رسید که به دنبال آن اولین وقف علم و فناوری در استان تهران صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در خصوص سهم وقف در تولید علم و فناوری که در سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، اقداماتی صورت گرفته ، ادامه داد: در این راستا با بنیاد ملی نخبگان جلسات متعددی برگزار شد که این موضوع را عملیاتی و اجرایی کنیم که در انتها ۱۹۰ نفر از نخبگانی که در بنیاد شناسنامه دارند، معرفی شدند و مقرر شد حمایت شوندکه مراسم تجلیلی از این عزیزان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه این نخبگان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مورد حمایت قرار می گیرند، افزود: این مراسم با عنوان جایزه علمی امام صادق (ع) از محل موقوفات برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به حمایت اوقاف از این نخبگان تاکید کرد: با توجه به اینکه این نخبگان صاحب ایده هایی هستند که باید تبدیل به محصول شود، ولی در این مسیر دچار مشکل بوده و ظرفیت مادی و مکانی کافی ندارند، در این راستا اوقاف تهران وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه بخشی از اتفاقات سال گذشته بر می گردد به زیرساخت هایی که در سال های قبل در این اداره کل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ۹۵ وقف جدید در سال گذشته با نیات :اجتماعی، فرهنگی، دینی و اقتصادی و...صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به بهبود روابط سازمان با برخی از خیرین در سال گذشته اظهار کرد: همچنین در سال ۹۵ با بخشی از خیریه ها و خیرینی که معمولا با اوقاف رابطه خوبی نداشتند چندین جلسه برگزار شد و در نهایت بخشی از آنها اموال قابل توجه خود را وقف کردند.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن استانی و کشوری به همت اوقاف تهران گفت: یکی از وظایف و ماموریت های اوقاف برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی در رشته های قرآنی است، بر این اساس مسابقات استانی و کشوری در سال گذشته انجام شد و برگزیدگان آن در تاریخ ۳۰ فروردین ۹۶ به مسابقات بین المللی اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به رویکرد برنامه های اداره کل اوقاف تهران برای سال آینده خاطرنشان کرد: در سال آینده جهت قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه در سه حوزه فعالیت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: حمایت از تولید فرهنگی جهت برآورده کرده نیاز جوانان، تربیت نیروهای فرهنگی که بتوانند بار فرهنگی نظام اسلامی را به دوش کشند و حمایت از تولید کالای فرهنگی در بازار مهمترین رویکرد فعالیت های ما است.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 745945

وب گردی

وب گردی