ربات های سنگاپوری بادیگارد می شوند

استفاده از ربات ها برای انجام امور مختلف روز به روز در حال گسترش است و حالا سنگاپوری ها به فکر استفاده از این ابزار برای حفظ امنیت مردم افتاده اند.

به گزارش ایسکانیوز، Ademco که یک شرکت امنیتی محلی در سنگاپور است به تازگی خدمات کرایه ربات های محافظ ارائه می دهد تا آنها را جایگزین افرادی کند که به عنوان بادیگارد یا محافظ فعالیت می کنند.

این ربات که ۱.۶ متر قد دارد، بیشتر شبیه به یک زیردریایی است و نقطه قوت آن پنج دوربین است که دور تا دور چانه، در جلوی سینه و در پشت آن نصب شده اند. این ربات برای تسریع در حرکت دارای چهار چرخ هم هست.

این ربات قادر به ثبت اطلاعات پلاک های خودروها هم هست. توانایی مشاهده محیط اطراف به صورت ۳۶۰ درجه و امکان مشاهده و ثبت هرگونه فعالیت در فاصله حداکثر ۱۰ متری از جمله قابلیت های ربات بادیگارد یاد شده است.

این ربات در صورت مشاهده هرگونه فعالیت یا وضعیت نابهنجار در اطراف خود مانند آتش یا صدای بلند یا غیره با ارسال پیام مالک خود را خبر می کند.

ربات های یاد شده توسط شرکت آمریکایی SMP Robotics ساخته شده اند و در برابر تغییرات شدید آب و هوایی، گرمای زیاد و رطوبت مقاوم هستند. هزینه خرید این ربات ها تنها ۳۵۶۶ دلار است.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 745949

وب گردی

وب گردی