پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌ بانکی ایران و مالزی نهایی شد

جلسات شورای عالی و مجمع عمومی سالیانه هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) با حضور نمایندگان بانک مرکزی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در مالزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بانک مرکزی، براساس تصمیمات سی‌امین جلسه شورای عالی IFSB که در حکم هیأت مدیره آن است، ‌ یکی دیگر از استانداردهای مهم آن سازمان در زمینه بازار سرمایه تحت عنوان «الزامات افشا و شفافیت در ابزارهای بازار سرمایه اسلامی» تأیید و مقرر شد به عنوان نوزدهمین استاندارد IFSB به صورت عمومی منتشر شود.

همچنین در این جلسه، حسابرس مستقل جدید IFSB تعیین و قرار شد برای تصویب و تایید نهایی به مجمع عمومی پیشنهاد شود.

با توجه به خاتمه دوره مسئولیت جاسم احمد دبیرکل فعلی که از سال ۲۰۱۱ مسئولیت دبیرکلی آن سازمان را بر عهده داشت، مقرر شد با محوریت رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس دوره ای IFSB در سال ۲۰۱۷۷ مجددا از طریق اعلام مراتب به تمام اعضای شورا برای معرفی کاندیدا و متعاقبا مصاحبه با افراد معرفی شده در کمیته مصاحبه و گزینش که یکی از اعضای آن نیز نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، تشریفات انتخاب دبیرکل تکرار شده و نتیجه در اجلاس آتی شورای عالی برای تصمیم گیری نهایی ارایه شود.

صورت های مالی حسابرسی شده سازمان در سال۲۰۱۶ میلادی نیز در این جلسه مطرح و پس از تایید، ‌مقرر شد در جلسه مجمع عمومی IFSB ارایه و تصویب شود.

در سی امین جلسه شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی، گزارش عملکرد IFSB در راستای برنامه استراتژیک آن سازمان از حیث مواردی چون تعداد استانداردها و اسناد منتشره، کمک های فنی به اعضا، برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای استانداردهای منتشره در کشورهای عضو و نتایج سنجش میزان رضایت‌مندی اعضا از عملکرد IFSB مطرح، تایید و مقرر شد این گزارش در جلسه مجمع عمومی ارایه شود.

اجلاس آتی شورای عالی که در ماه دسامبر سال جاری میلادی برگزار می شود مجددا در کشور مالزی و به ریاست رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل خواهد شد.

در پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالیانه IFSB نیز تصمیمات متخذه در شورای عالی در خصوص صورت‌های مالی سازمان در سال ۲۰۱۶۶، حسابرس مستقل، گزارش عملکرد سازمان بر مبنای برنامه استراتژیک آن مطرح و تأیید نهایی شد. ضمن آن که از خدمات و تلاش‌های دبیرکلIFSB در جلسه مجمع نیز تجلیل شد.

همکاری‌های بانکی ایران و مالزی گسترش می یابد

همچنین در حاشیه جلسات IFSB، اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی، با معاون رییس‌کل بانک مرکزی مالزی دیدار و گفتگو کرد. پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های بانکی بین بانک های مرکزی ایران و مالزی نهایی شده و در آینده نزدیک به امضای رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور می‌رسد.

در این دیدار، اکبر کمیجانی ضمن قدردانی از همکاری سازماندهی مطلوب بانک مرکزی مالزی برای پذیرش میزبانی اجلاس سالانه IFSB و اجلاس آتی آن که قرار است در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷۷ برگزار شود، گفت: برای توسعه روابط فیمابین دو کشور ظرفیت‌های قابل توجه اقتصادی و تجاری وجود دارد که یکی از لوازم و عوامل اصلی تسهیل این امر، ایجاد روابط بانکی است.

قائم مقام بانک مرکزی به تمایل و خواست برخی بانک‌های ایرانی برای حضور و فعالیت در کشور مالزی پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان اشاره و اعلام کرد: حضور بانک های ایرانی در کشور مالزی مستلزم تسریع و تسهیل رسیدگی به تقاضاهای آنهاست.

کمیجانی افزود: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های بانکی بین دو بانک مرکزی ایران و مالزی نهایی شده و انشاءا... در آینده نزدیک به امضای رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور می‌رسد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 745952

وب گردی

وب گردی