رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی: جهاددانشگاهی خراسان شمالی برای فعالیت ماموریت‌گرا جهت توسعه استان آمادگی دارد

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی این آمادگی را دارد که با گرفتن ماموریت در حوزه‌های تخصصی به توسعه استان کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از ایسنا احسان عباسی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در دیدار با محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های این نهاد طرح فراوری گیاهان دارویی را از جمله آنها دانست و افزود: مطالعات این طرح به‌عنوان طرحی شاخص انجام و افق خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی در کشور در زمینه فعالیت در عرصه گیاهان دارویی و تولید دارو برای دام و انسان، عملکرد خوبی داشته است چنان‌که اخیرا با حضور وزیر بهداشت تولید داروی درمان آلزایمر در پژوهشکده گیاهان دارویی این نهاد آغاز شد.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی نیز تمام توان علمی و اجرایی در داخل استان شناسایی شده است و پتانسیل ایجاد چرخه کامل گیاهان دارویی از کشت تا فرآوری و تولید دارو وجود دارد.

عباسی گفت: با اجرای این طرح در استان سالانه بصورت مستقیم 200 تا 300 میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی در ادامه گفت‌: در حوزه گردشگری نیز مطالعات اجرای طرح سند گردشگری طبیعی و فرهنگی با رویکرد سند چشم انداز 20 ساله توسط این نهاد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان جهاددانشگاهی با زیربنای 7500 مترمربع در مسیر بیمارستان جدید بجنورد استقرار دارد، اظهار کرد: این فضا، پتانسیل خوبی برای استقرار مراکز آزمایشگاهی، پاراکلینیکی، بهداشتی و درمانی است.

عباسی با اشاره به تاسیس مرکز خون بند ناف رویان در استان توسط این نهاد گفت: همچنین با توجه به فعالیت‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، این آمادگی وجود دارد مرکز درمان ناباروری و کلینیک تخصصی مادر و کودک در این واحد راه‌اندازی شود.

وی همچنین با اشاره به همجواری استان با کشور ترکمنستان اظهار کرد: این قابلیت وجود دارد خدمات این نهاد به کشور ترکمنستان نیز ارائه شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی همچنین با اشاره به خدمات مراکر آموزش تخصصی جهاددانشگاهی در استان به عملکرد این نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تاکنون 3000 نفر زوج در بجنورد پس از ثبت سند ازدواج خود، در کلاس‌های 8 ساعته ازدواج این نهاد شرکت کرده‌آند.

عباسی ارائه آموزش‌های حقوق شهروندی در دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها با رویکرد منشور حقوق شهروندی رئیس‌جمهور را از دیگر برنامه‌های آموزشی موفق این مرکز در سال گذشته ذکر کرد.

وی همچنین مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) را از مراکز افکارسنجی مورد وثوق کشور ذکر کرد و افزود: این مرکز در استان در سال گذشته به‌عنوان فنی‌ترین ایسپای کشور شناخته شد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی همچنین بر لزوم جلوگیری از خروج قراردادها از استان تاکید کرد.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های جهاددانشگاهی استان، ابراز امیدواری کرد که این نهاد در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها خود موفق عمل کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی خراسان شمالی جهت حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در استان، ضمن استقبال از حضور وی، خواستار پیگیری این سفر جهت بررسی زمینه‌های مشترک همکاری شد.

خبرنگار: لادن لنگری/انتشار: آخوندی

200

کد خبر: 746013

وب گردی

وب گردی