ران پل: مدرکی دال بر گناهکار بودن دمشق درباره حمله شیمیایی نیست

عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا که سه دوره نامزد ریاست جمهوری بود، حمله کشورش به سوریه را "پیروزی نو محافظه‌کاران" توصیف کرد و گفت که انتظار ندارد مذاکرات صلح به‌زودی از سر گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز، "ران پل" عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا به راشا تودی گفت، هنوز هیچ مدرکی دال بر گناهکار بودن دمشق در دست نیست که بتواند چنین واکنش عجولانه و خشونت‌باری را از سوی آمریکا در پی داشته باشد. او گفت: گمان نمی‌کنم مدرکی باشد، یا دست‌کم ارائه نشده است و آنها به چنین بهانه‌ای نیاز داشتند، آنها سخت کار کردند؛ دولت ما و ائتلاف آنها.

به گفته ران پل، این اولین باری نیست که چنین اتفاقی در سوریه و یا مناطق دیگر رخ می‌دهد اما اکنون مناسب است که به آن توجه شده و فورا واکنشی نشان داده شود.

این سیاستمدار آمریکایی تاکید کرد: اگر هر کدام از این موارد صحت داشته باشند، درک نمی‌کنم که چرا آنها نباید صبر کنند و آن را بررسی کنند. سال ۲۰۱۳ هم داستان‌های مشابهی داشتیم که به هیچ کجا نرسید چرا که با اندکی مکث، مقاومتی علیه آن در کنگره ما و مردم آمریکا به وجود آمد. آنها گمان کردند که حقه‌بازی است و چنین اتفاقی مثل آن رخ نداده و اکنون، نمی‌توانم درک کنم که چطور می‌شود آنچه آنها ادعا می‌کنند، امکان‌پذیر شود چرا که این اقدام به داعش و القاعده کمک می‌کند.

ران پل افزود: از دیدگاه من، هیچ نیازی به عجله نبود. خطری امنیت ملی را تهدید نمی‌کند. آنها باید دلیلی برای این کارهایشان بیاورند.

این سیاستمدار در مصاحبه با راشا تودی تاکید کرد، یکی از عواملی که به واکنش سریع درباره این حادثه نسبت داده می‌شود قطعا رئیس‌جمهوری آمریکاست.

او گفت: نمی‌دانم هدف او چیست. شاید او نمی‌خواست بحث و رایزنی صورت بگیرد چرا که آخرین باری که درباره آن صحبت کردند، آنها باختند. این بار، آنها لازم دانستند تا پیش از آنکه مردم بفهمند واقعا چه اتفاقی در جریان است، فورا واکنش نشان دهند.

به گفته ران پل، شرایط سوریه اکنون یک "پیروزی برای نو محافظه‌کاران است که به دنبال رفتن اسد بودند."

او تاکید کرد: آنها می‌خواهند از دست او خلاص شوند و شما باید به دنبال این باشید که بفهمید چه کسی در آن دست دارد. متاسفانه آنها کسانی هستند که از این مساله سود می‌برند، رادیکال‌ها هم همینطور. اندکی ریاکاری هم وجود دارد؛ یک لحظه ما می‌گوییم شاید اسد باید بماند و روز بعد می‌گویم او باید برود و ما آنجا هستیم تا با داعش و القاعده مبارزه کنیم. همزمان، کاری که نهایتا انجام می‌شود، تقویت این تروریست‌هاست! اوضاع بهم ریخته‌ای است.

عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: گمان نمی‌کنم مردم ما و یا دولت آمریکا باید پلیس جهان باشند، این امر منطقی نیست و ما را بیشتر به دردسر می‌اندازد و رنجش برایمان به همراه دارد. این رویه موجب می‌شود تا مشکلات مالی بیشتری برایمان ایجاد شود و این راهی نیست که طبق آن بتوانیم از آزادی خودمان دفاع کنیم.

به گفته ران پل، این سیاست به وضوح به صلح ختم نمی‌شود. او گفت: مذاکرات صلح اکنون به خاتمه رسیده است. آنها وحشت کرده‌اند که صلح شکسته شود! القاعده در حال فرار بود، مذاکرات صلح در حال انجام بود و ناگهان این روند تغییر می‌کند. این تغییرات اوضاع را به صورت چشمگیری عوض می‌کند! انتظار ندارم که مذاکرات صلح به زودی و یا در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 746058

وب گردی

وب گردی