الهام پاوه نژاد:ترجیح می دهم کار ضعیف انجام ندهم/ مجموعه های تلویزیونی تکراری و کلیشه ای شده اند

بازیگر نمایش «کافه پولشری» گفت: مجموعه های تلویزیونی و نقش ها به قدری تکراری و کلیشه ای شده اند که ترجیح می دهم با تمام علاقه ای که به انجام کار تصویری دارم، کار نکنم، به هر حال تلویزیون مخاطب گسترده تری دارد اما ترجیح می دهم کار ضعیف انجام ندهم.

الهام پاوه نژاد، بازیگر و کارگردان نمایش «کافه پولشری» که این روزها در کافه تریای سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می شود، درباره تفاوت های اجرای مونولوگ با نمایش هایی که بیش از یک بازیگر در آنها حضور دارد، به ایسکانیوز، گفت: مونولوگ گویی بسیار کار سختی است چون همه چیز به دوش یک بازیگر است و او باید همه چیز را تحت کنترل داشته باشد و نمی تواند روی کمک هیچ پارتنری حساب کند برای همین این گونه از تئاتر دشوار است.

او ادامه داد: بخش عظیمی از مونولوگ به جذابیت متن نمایشی بستگی دارد و بعد از آن مهمترین عنصر نگه داشتن ریتم صحیح است برای اینکه مخاطب خسته نشود، چون تماشاگر در طول نمایش تنها یک جنس صدا و یک بازیگر را می بیند. پس از این مرحله آنچه در اجرای مونولوگ در بحش های بعدی مهم است؛ ساختن تصاویر و تنوع دادن به حال و هوا و ایجاد پاساژهای حسی است که می تواند در اجرای یک نمایش تک پرسوناژ ایجاد جذابیت کند.
این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما درباره نحوه انتخاب نقش هایش، گفت: برای من به عنوان یک بازیگر بسیار جذاب است مخاطبی که کارم را دنبال می کند و بیننده نمایش های من است هر بار از این موضوع سورپرایز شود که با دیدن یک اثر نمایشی تازه قرار است الهام پاوه نژاد را در غالب چه کاراکتری از لحاظ بصری و ایفای نقش، ببیند.

الهام پاوه نژاد درباره نمایشی که پس از «کافه پولشری» به عنوان بازیگر در آن حضور خواهد داشت، گفت: صحبت هایی شده که بعد از اجرای «کافه پولشری» دو نمایشی که قبلا در آنها بازی کرده ام را باز تولید کنیم اما هنوز قطعی نشده است به همن دلیل در حال حاضر تا پایان اردیبهشت، تنها درگیر «کافه پولشری» هستم.
او درباره دلایل اینکه چرا به صورت همزمان در چند اثر نمایشی حضور ندارد، تاکید کرد: اصولا چند کار را با هم انجام نمی دهم چون معتقدم که بازیگری کاری تولیدی نیست و یک بازیگر نمی تواند در برهه ای از زمان از یک سالن به سالن دیگری برود زیرا در حرفه بازیگری هر کاری تمرکز خاص خود را نیاز دارد.

او ادامه داد: «کافه پولشری» قرا بود بهمن و اسفند اجرا شود اما با نمایش «سه گانه اورنگ» به کارگردانی محمد حاتمی همزمان شد به همین دلیل با هماهنگی که با تئاتر شهر و مرکز هنرهای نمایشی به وجود آمد خواهش کردم تا اجرای «کافه پولشری» را به تعویق بیندازند. برای اینکه فکر می کنم اگر قرار باشد چند نمایش را به طور همزمان روی صحنه داشته باشم ذهنم بسیار چند پاره می شود و در این صورت به شکل تمام و کمال نمی توانم به یک نقش بپردازم. من فکر می کنم اگر بازیگر هر کدام از کارهایش را در فاصله زمانی درست انجام داده و روی صحنه ببرد، نتیجه بهتری نصیبش می شود.
الهام پاوه نژاد درباره دلایل کم کاری خود در سال های اخیر در تلویزیون، گفت: الان دو سه سال است که برای حضور در سریال کم کار شده ام واقعیت این است که سال گذشته منتظر سریال «ماه تی تی» به کارگردانی آقای میرباقری بودم و قرار بود در آن پروژه نقشی داشته باشم که متاسفانه تولید آن به دلایلی متوقف شد. اما در حال حاضر در سریال دیگری قرار نیست حضور داشته باشم چون به نظرم مجموعه های تلویزیونی و نقش ها به قدری تکراری و کلیشه ای شده اند که ترجیح می دهم با تمام علاقه ای که به انجام کار تصویری دارم، کار نکنم، به هر حال تلویزیون مخاطب گسترده تری دارد اما ترجیح می دهم کار ضعیف انجام ندهم.
به گزارش ایسکانیوز، نمایش «کافه پولشری» به کارگردانی و اجرای الهام پاوه نژاد از 17 فروردین در کافه تریای سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است، این نمایش تا 17 اردیبهشت هر شب ساعت 18 اجرا می شود.
خبرنگار: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 746128

وب گردی

وب گردی