بروجردی:  عملیات نظامی آمریکا در افغانستان موجب افزایش چند برابری تولید مواد مخدر در این کشور شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت:عملیات نظامی آمریکا نه تنها باعث برقراری امنیت پایدار در افغانستان نشده است بلکه موجب افزایش ناامنی و افزایش چند برابری تولید مواد مخدر در این کشور گردیده است.

به گزارش ایسکانیوز، ملبین سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان صبح یکشنبه 20/1/96 با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه بویژه در افعانستان گفت : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در افعانستان همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حمایت از برقراری آرامش و امنیت در این کشور بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاستهای منطقه¬ای آمریکا و همپیمانان غربی¬اش در قبال افغانستان افزود : عملیات نظامی آمریکا نه تنها باعث برقراری امنیت پایدار در افغانستان نشده است بلکه موجب افزایش ناامنی و افزایش چند برابری تولید مواد مخدر در این کشور گردیده است.

بروجردی خاطرنشان کرد : عدم شفافیت سیاستهای آمریکا در برابر گروههای تروریستی و استفاده دو گانه و ابزاری از این گروهها به تداوم ناامنی و بحران در منطقه و افعانستان دامن زده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت کشورمان از دولت وحدت ملی افغانستان تأکید و تصریح کرد : اقوام و مذاهب مختلف افغانستان بر اساس اصل همزیستی مسالمت آمیز در چارچوب وحدت ملی میتوانند به روند صلح و ثبات در این کشور کمک نمایند.

بروجردی در پایان افزود : کمک به رشد و توسعه اقتصادی زمینه توسعه و امنیت پایدار در افغانستان را فراهم خواهد کرد.

در ادامه این دیدار ملبین سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان سیاست اتحادیه اروپا را برقراری صلح در افغانستان دانست و گفت : سیاست اتحادیه اروپا مذاکره و گفتگو میان گروههای مختلف و دولت افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار است.

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با انتقاد از سیاستهای پاکستان در حمایت از گروههای تروریستی در افغانستان افزود : پاکستان باید نقش سازنده و همکارانه¬ای در افغانستان داشته باشد. وی افزود : تشکیل ائتلافی قوی با حضور همه بازیگران منطقه¬ای از جمله جمهوری اسلامی ایران میتواند بر آینده سیاسی و اقتصادی افغانستان تأثیر مثبتی بگذارد.

ملبین در پایان بر عزم آمریکا و اعضاء اتحادیه اروپا در مبارزه با گروههای تروریستی در منطقه و افغانستان تأکید کرد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 746190

وب گردی

وب گردی