عرضه  20 جلد کتاب توسط انتشارات سوفیا در نمایشگاه کتاب

انتشارات سوفیا که در زمینه  فلسفه و اخلاق اقدام به چاپ کتاب می کند امسال به همراه نشر گستره در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد و 20 جلد کتاب از این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران برای عموم علاقمندان به مطالعه عرضه کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، از جمله کتابهای این انتشارات که عمدتا مباحث فلسفی را شامل می شوند می توان به کتاب های "ارض ملکوت" (کالبد رستاخیزی انسان از ایران مزدایی تا ایران شیعی)، "عشق الهی"و "تاریخ توفیق سرگذشت طنز در مطبوعات ایران" اشاره کرد.

کتاب "ارض ملکوت" (کالبد رستاخیزی انسان از ایران مزدایی تا ایران شیعی) به قلم هانری کربن و ترجمه انشاءالله رحمتی در 528 صفحه با قیمت 39 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

درباره این کتاب می خوانیم:

یکی از کلیدی ترین آثار هانری کربن برای فهم جهان فکری و معنوی ایران زمین و پیوستگی فرهنگی ایران پیش از اسلام و پس از اسلام است. می توان این اثر را به منزلۀ مقدمه ­ای لازم و ضروری برای درک آرای هانری کربن در دیگر آثارش دانست. کتاب "ارض ملکوت" از یک مقدمه و دو بخش تشکیل شده است. ابتدا انشاءالله رحمتی مقدمه ای بر کتاب نگاشته و علاوه توضیح فحوا و هدف نویسنده، به اندیشه های افلاطونیان کمبریج، پیامدهای ناخواستۀ تفکر دکارتی و افلاطونیان پارس پرداخته است. بخش نخست کتاب مشتمل بر دو فصل است. فصل اول با عنوان «مثال ارض در آئین مزدایی» شامل چهار نوشتار است که به ترتیب عبارتند از: زمین فرشته ای است، زمین هفت کشور، جغرافیای شهودی، حکمت زمین و فرشته ­های بانوهای زمین. فصل دوم «ارض عرفانی هورقلیا» نام دارد و چهار نوشتار دیگر را در بر می گیرد که به ترتیب عبارتند از: اوج گیری آهنگ ها فاطمه (س)، دختر پیامبر و ارض ملکوت، اقلیم هشتم، هورقلیا: ارض مکاشفات، هورقلیا: ارض قیامت.در فصل دوم در پاسخ به این پرسش که واقعۀ قیامت چیست و چگونه ارض هورقلیا هم برای معاد فردی و هم معاد عام، نه تنها ابزار معاد که صحنۀ معاد نیز هست؟ آمده است.

همچنین کتاب "عشق الهی" نوشته ویلیام چیتینگ و ترجمه انشاءالله رحمتی و حسین کیانی در ۷۲۰ صفحه با قیمت 49500 هزار تومان به چاپ رسیده است.

کتاب "عشق الهی" از جدیدترین آثار چیتیک است که در یک یا دو سال گذشته هم به‌ عنوان کتاب جهانی سال جمهوری اسلامی برگزیده شد. شیوه کار چیتیک تلفیقی از ترجمه و تألیف است . معمولاً او در کارهای مختلفش سعی می‌کند گزیده‌هایی را از متون معتبر حکمت و عرفان اسلامی فراهم کند و توضیحاتی را برای آنها بیاورد و به دسته‌بندی آنها بپردازد. همچنین تلاش او در آثارش، نزدیک‌کردن این متون به جهان فکری امروز است. این کتاب یکی از بهترین آثار چیتیک است و از همان سالی که نوشته شد، مورد توجه قرار گرفت. او در این کتاب می‌کوشد اسلام را دین محبت معرفی کند و به‌ویژه بدفهمی غربیان را درباره اسلام به این معنا که میان اسلام و محبت نسبتی نمی‌بینند و آن را فقط دین قانون و شریعت می‌شمارند، اصلاح کند. این کتاب را می‌توان گلچینی از متون نثر عرفان اسلامی در سده‌های پنجم و ششم دانست.

همچنین کتاب "تاریخ توفیق سرگذشت طنز در مطبوعات ایران" به قلم سید مسعود رضوی در 944 صفحه با قیمت 67 هزار تومان توسط انتشارات سوفیا به چاپ رسید.

درباره این کتاب می خوانیم:

"تاریخ توفیق"، روایتی است جامع از سرگذشت طنز و مطبوعات فکاهی در ایران و سه نسل از خانواده توفیق، به همراه طنزپردازان با استعداد ایران، در سه دوره حساس تاریخی که تحولی ماندگار در طنز پارسی ایجاد کردند و مکتبی پربار و پایدار برای ادبیات فکاهی پدید آوردند. طنزی که صدای ملت و بازگوی آرمان ها و درد و دل های مردم کوچه و خیابان بوده و با گذر از رنج ها و توقیف های پی در پی، به نقد فساد و استبداد می پرداخت. در تاریخ مجلات و جراید فکاهی، از انقلاب مشروطه تا جمهوری اسلامی (از نسیم شمال تا گل آق)، تجربه پنجاه ساله توفیق اهمیت زیادی دارد و کتاب حاضر با تاکید بر همین مسئله، داستان صد سال طنز مطبوعاتی و ادبیات فکاهی را در میهن مان پژوهش و گزارش کرده است. برای تکمیل مباحث، تاریخ «حزب خران» و تاریخ «کاریکاتور» به همراه زندگی نامه و نقد و بررسی آثار بزرگان طنز معاصر، در کنار برگزیده ای از شعرها و نوشته های فکاهی ارائه شده است.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 746206

وب گردی

وب گردی