دانشگاه فرهنگیان از پژوهش های کاربردی حمایت می کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد، از پژوهش های کاربردی استانی حمایت می شود و برای مقالات هیات علمی حق التشویق در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا ساکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: برای تحقق این مهم تداوم پرداخت حق التشویق مقالات هیات علمی و ادامه حمایت از پژوهش های کاربردی استانی، دنبال می شود.

او ادامه داد:‌ توانمندافزایی پژوهشی استادان از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری است که با دو فعالیت مهم برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین اجرای شیوه نامه اعطای فرصت پژوهشی برای رشد حرفه ای و بالندگی همراه خواهد شد.

ساکی، توسعه و تکوین گفتمان بومی تربیت معلم را از دیگر برنامه های پیش رو خواند و گفت: در نظر است سومین همایش ملی تربیت معلم اردیبهشت در شیراز برگزار شود.

او حمایت از توسعه پژوهش های مرتبط با تربیت معلم را از دیگر برنامه های این معاونت در سال 96 دانست و گفت: در این خصوص انتشار اولویت های کشوری، حمایت از رساله و پایان نامه های مرتبط و همچنین حمایت از مجلات و همایش های مرتبط با تربیت معلم را در دستور کار خواهیم داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: بنا داریم برای برنامه های درسی جدید تولید محتوا کنیم که این کار از طریق تالیف و ترجمه و با تکیه بر محتوای مورد نیاز در حوزه دانش میان رشته ای آموزش دنبال می شود.

ساکی، با بیان اینکه توسعه و تجهیز و استانداردسازی کتابخانه های دانشگاه فرهنگیان را از دیگر برنامه های مدنظر برشمرد و گفت:‌ درسال جاری با اجرای برنامه های دانش افزایی و برگزاری جشنواره دانشجو معلمان پژوهشگر از توانمندسازی پژوهشی دانشجومعلمان حمایت می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تاکنون در زمینه توسعه حرفه ای استادان و دانش تخصصی میان رشته ای در آموزش موضوعات مختلف کار جدی در کشور انجام نشده است، افزود: در این رابطه شیوه نامه اعطای فرصت پژوهشی با همکاری دانشگاه های اصلی تدوین شده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 746270

وب گردی

وب گردی