برگزاری دوره‌ آموزش ویراستاری و ترجمه در شهر کتاب

دوره های آموزش ویراستاری و ترجمه طی روزهای آینده در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، دوره‌ آموزش ویرایش با تدریس علی صلح‌جو در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود. در این دوره‌ ۱۲ جلسه‌ای، ویرایش صوری و زبانی به صورت نظری و کارگاهی تدریس می‌شود.

شرکت در این دوره نیاز به گذراندن آزمون ورودی دارد که در آن توانایی هنرجو در زبان فارسی و انگلیسی (با اولویت زبان فارسی) و معلومات عمومی سنجیده می‌شود. پس از گذراندن این دوره به کسانی که در آزمون پایانی موفق شوند، گواهی‌نامه داده خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت کارتِ شرکت در آزمون ورودی این دوره، که سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۰ برگزار می‌شود، باید تا ۲۰ اردیبهشت در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهرکتاب مراجعه کنند. افرادی که در آزمون ورودی این دوره پذیرفته شوند، پس از ثبت‌نام، از سی خرداد در روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ می‌توانند در کلاس های این دوره حاضر شوند.

اما طی روزهای آتی، قرار است کارگاه آموزش ترجمه هم در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شود. این دوره هم با عنوان «آموزش ترجمه» با تدریس علی صلح جو در ۱۰ جلسه برگزار می شود.

در هر جلسه از این دوره، ابتدا نکته‌ای درباره‌ مسائل نظری ترجمه (زبان‌شناسی ترجمه) توضیح داده می‌شود و سپس یک یا چند قطعه متن به شیوه‌ گروهی و مقایسه‌ای از انگلیسی به فارسی ترجمه و تحلیل می‌شود تا ترجمه‌ی مطلوب به دست آید. متن‌ها عموماً از حوزه‌ علوم انسانی و اجتماعی و در سطح دانش‌آموختگان کارشناسی است.

شرکت‌کنندگان در این دوره، پس از گذراندن آزمون ورودی (ترجمه‌ متنی کوتاه) و آزمون نهایی، گواهینامه می‌گیرند. علاقه مندان برای گرفتن کارت شرکت در آزمون ورودی که شنبه ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۴ برگزار می‌شود، تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند در ساعت اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست) نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

این دوره آموزشی هم در ۱۰ جلسه‌ برگزار می شود و اولین جلسه آن روز شنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۱۴ تا ۱۷ خواهد بود.

با توجه به محدودیت ثبت‌نام، اولویت با کسانی است که زودتر نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت، مهلت ثبت‌نام زودتر از زمان تعیین‌شده تمام می شود.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 746279

وب گردی

وب گردی