برای انگ زدایی از بیماری های روان در جامعه فرهنگ سازی کنیم

​معاون اجتماعی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی شبکه حوزه سلامت روان در سال جاری خبر داد و گفت: با تشکیل این شبکه می توان از ظرفیت خیریه ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت روان استفاده کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در همایش روز جهانی بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: انجمن سلامت روان ایرانیان می تواند نقش موثری در حوزه سلامت روان داشته باشد و با مشارکت سازمان ها و انجمن هایی از این دست می توانیم حضور و مشارکت مردم را در حوزه سلامت روان گسترده کنیم و برای انگ زدایی از بیماری های روان در جامعه فرهنگ سازی نماییم.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه به مشارکت خیرین در امور حوزه سلامت بویژه در حوزه زیر ساخت ها اشاره کرد و گفت: در سال 95، مردم و خیرین 1500 میلیارد تومان به حوزه زیر ساخت ها کمک کرده اند.
دکتر ایازی در ادامه به نقش موثر صداو سیما در سلامت روان جامعه اشاره کرد و گفت: نوع انعکاس اخبار و برنامه ها در بهبود و یا سوء اثرات بر روان مردم تاثیر دارد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به این که در حوزه فرهنگ و هنر باید به سلامت روان توجه ویژه شود، افزود: ما باید این موضوع را از سازمان ها و دستگاه های مرتبط با سلامت مطالبه کنیم.
دکتر ایازی با تاکید بر این که در حوزه مشارکت بین بخشی با دستگاه های مرتبط در امر سلامت همکاری کرده و پیگیر مطالبات هستیم، افزود: در این خصوص آنچه که تاکنون خواسته ایم به صورت کامل انجام نگرفته است و اگر بتوانیم از ظرفیت دستگاه ها به نفع سلامت مردم استفاده کنیم بسیار راه گشا خواهد بود.
وی با بیان این که رویکرد مشارکت جویانه خیلی از مشکلات را مرتفع می کند، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم بخش عمده ای از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم برطرف می شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 746284

وب گردی

وب گردی