راه اندازی مرکز آموزش های خانواده و حقوق شهروندی در دانشگاه کاشان

دانشگاه کاشان برای اجرای طرح تربیت فرزند و آموزش خانواده برای بانوان خانه دار، مرکز آموزش های خانواده و حقوق شهروندی را راه اندازی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه کاشان برای اهداف سند چشم انداز دانشگاه که برقراری تعامل همه جانبه با جامعه را در صدر اهداف خود قرار داده و اولین گام نظام مند خود را به بهره گیری اقشار مختلف جامعه از توانمندی ها و قابلیت های علمی و آموزشی دانشگاه در قالب تاسیس مرکز آموزش های خانواده و حقوق شهروندی اختصاص داده است.

این دانشگاه قصد دارد از طریق اجرای طرح هایی نظیر طرح تربیت فرزند و آموزش خانواده برای بانوان خانه دار به این وظیفه مهم نایل شود.

یکی از مسائل مهمی که در رابطه با مفهوم شهروند و حقوق شهروندی وجود دارد این است که چگونه می توان آن را تعلیم و آموزش داد تا بر این اساس شاهد اجرای صحیح آن در جامعه و شناخت وظایف و تکالیف مبتنی بر آن بود.

در نتیجه آشنایی با شهروند و حقوق شهروندی نیز از جمله مهارتهایی است که برای استقرار جامعه مشارکت جو و قانونمدار باید مورد توجه قرار گرفته و آموزش داده شود تا از این طریق افراد حقوق، تکالیف و مسئولیت های شهروندی را فرابگیرند.

در واقع آموزش حقوق شهروندی شامل پرورش قابلیت‌هایی در افراد است که آنها را قادر می سازد تا با دیگر اعضای جامعه همزیستی اجتماعی سالمی برقرار کنند.

ارتقای سطح کیفی دانش تربیتی زنان خانه دار و تعالی باورهای دینی و تقویت و تحکیم نهاد مقدس خانواده، کمک به بهبود روابط متقابل اعضای خانواده و مقابله با تنش و رفع آن در محیط خانواده و توجه به راهبردهای اساسی برای تقویت آستانه تحمل والدین، عزت نفس کودکان برخی از اهداف راه اندازی این مرکز اعلام شده است .

همچنین ایجاد خود پنداره مثبت و اعتماد به نفس در ببن اعضای خانواده و بهره گیری شهروندان از آموخته های علوم مختلف نظیر روانشناسی، علوم تربیتی، معارف اسلامی در مورد تربیت فرزند بویژه برای زنان شاغل، تکالیف زنان نسبت به فرزندان جوان و نوجوان و متقابلا تکالیف فرزندان نسبت به مادران شاغل از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: اخوندی

204/200

کد خبر: 746287

وب گردی

وب گردی