رئیس دفتر مقام معظم رهبری:  عمری باید بگذرد تا شخصیتی‌ مانند آیت‌الله باریک‌بین به وجود آید

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ساده نیست، عمری باید بگذرد تا شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله باریک‌بین به وجود آیند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تشییع آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سابق قزوین و پدر بزرگوار شهید مرتضی باریک‌بین، درگذشت این عالم ربانی، مجاهد و خدمتگزار انقلاب و مردم را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله باریک‌بین باسابقه طولانی فعالیت‌های خود، محبوب دل همه مردم به‌ویژه شهر قزوین بود، گفت: او باشخصیت والایی که داشت در طول عمر خود که به نسبت طولانی بود، هرگز از راه حق منحرف نشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: آیت‌الله باریک‌بین در طول عمر خود، دلسوز و علاقه‌مند به خدمتگزاری مردم، ساده‌زیست و همراه و همگام با مردم در جهت تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی بود.

گلپایگانی با اشاره به اینکه افرادی که با آیت‌الله باریک‌بین در ارتباط بودند، خوب می‌دانند که ایشان چه شخصیتی داشت، خاطرنشان کرد: عمل کردن به آنچه در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی بود، از شخصیت‌های بارز این عالم بزرگوار بود.

این مسئول افزود: آیت‌الله باریک‌بین فرزندش، مرتضی باریک‌بین را در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرد، این کار مهم و ارزشمندی است.

وی با اشاره به بیانات پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه وقتی یک مؤمن، فقیه و عالم ارزشمند از دنیا برود، شکاف در اسلام ایجاد می‌شود که هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را پر کند، تصریح کرد: ساده نیست، عمری باید بگذرد تا شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله باریک‌بین به وجود آیند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: وقتی خبر تسلیت آیت‌الله باریک‌بین را به مقام معظم رهبری دادم غم چهره‌ی مبارک ایشان را فراگرفت و متأثر و غمناک شدند که این نشان از ضایعه‌ی بزرگ بود.

گلپایگانی بابیان اینکه فقدان آیت‌الله باریک‌بین نه‌تنها برای مردم قزوین، بلکه همه ما ضایعه‌ی بزرگ بود، افزود: این مصیبت را به زن و مرد، ملت مبارز قزوین، علما و مراجع تقلید، رئیس‌جمهور و بازماندگان و خانواده آیت‌الله باریک‌بین به‌ویژه پسرش حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین، تسلیت می‌گویم.

وی گفت: از حضور مردم شهیدپرور قزوین و مسئولان که هر یک به‌نوعی خواستند ابراز همدردی با خانواده آیت‌الله باریک‌بین کنند و در این مراسم حضور یافتند تقدیر می‌کنم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: این حضور پرشکوه مردم در تشییع پیکر مطهر آیت‌الله باریک‌بین نشان می‌دهد که ارتباط محکم مردم و روحانیون ناگسستنی است.

گلپایگانی با اشاره به اینکه شخصیت‌های بزرگی از شهر قزوین برخاستند، گفت: این شهر در تربیت و پرورش بزرگانی همچون آیت‌الله باریک‌بین پرآوازه و کم‌نظیر است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در شهر قزوین نماز جمعه باشکوهی برگزار می‌شود، تشریح کرد: تحقق این مهم، نمونه بارزی از خدمات ارزشمند آیت‌الله باریک‌بین است، که اکنون نیز اهداف عالیه ایشان توسط عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه‌ی قزوین پیگیری می‌شود.

302

کد خبر: 746309

وب گردی

وب گردی