عسگری: تمرین با تیم جهانی باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان ما می‌شود/ برای صحبت از قهرمانی باید عملکرد بازیکنان را در قزاقستان ببینم

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورهای اسلامی گفت: قطعا بچه‌های خیلی خوبی در تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی حضور دارند و کار کردن با آنها می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان جوان ما شد و نقاط ضعف و قوت آنها را محک بزنیم.

فریبرز عسگری در گفتگو با ایسکانیوز، در خصوص تمرین مشترک هفته گذشته تیم ملی تکواندو اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی و تیم ملی تکواندو جهانی اظهار داشت: قطعا بچه‌های خیلی خوبی در تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی حضور دارند و کار کردن با آنها باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان جوان ما شد و نقاط ضعف و قوت آنها را محک بزنیم. ما قرار است در ابتدای اردیبهشت ماه به تورنمنت قزاقستان بروم اما من معتقد هستم حریفان تیم ملی تکواندو جهانی از آنها قوی‌تر هستند .

وی تصریح کرد: ما با توجه به اینکه 80 درصد بازیکنانمان تا به حال تورنمنت بین‌المللی را تجربه نکرده‌اند درخواست تمرین مشترک با تیم ملی جهانی را کردیم . اگر ما زمان بیشتری داشتیم من این تمرین مشترک را بیشتر و بیشتر درخواست می‌کردم تا بچه‌های ما با قهرمان جهان و نمایندگان المپیکی ایران بیشتر پا بزنند و از تجربیات آنها استفاده کنند. من فکر می‌کنم این تمرین مشترک بسیار خوب بود و بچه‌ها استفاده لارم را بردند . ما نیز ایرادها آنها را در زمین مسابقه دیدیم و تلاش می‌کنیم در ادامه راه آنها را برطرف کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورهای اسلامی در خصوص اینکه امکان تمرین بیشتر با تیم ملی جهانی وجود دارد، گفت: تلاشمان را می‌کنیم این اتفاق بیفتد اما ما ابتدای اردیبهشت به قزاقستان می‌رویم و پس از بازگشت نیز تیم جهانی به یونان می‌رود. زمان چندان خوب نیست اما تلاش می‌کنیم باز هم تمرین مشترک داشته باشیم چرا که تمرین با آن بچه‌ها برای جوانان ما افتخار خواهد بود و کمک نیز به جوانان ما می‌کند.

عسگری در خصوص قطعی شدن سفر تیم ملی به قزاقستان گفت: روز گذشته گزارش ثبت‌نام تمام بچه‌ها در مسابقات را دریافت کردم و فدراسیون نیز تمام کارهای خود را انجام داده است اما چون ابتدای سال است شورای برون مرزی سه روز دیگر تشکیل جلسه می‌دهد و نامه خروج از کشور ما را صادر می‌کند. شورای برون مرزی با سفر ما موافقت کرده اما منتظر نامه خروج از کشور بچه‌ها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که در فاصله یک ماه تا مسابقات کشورهای اسلامی، تیم ملی به شرایط آرمانی دست یافته است، گفت: ما باید قبول کنیم یک مقدار دیر تمرینات خود را شروع کردیم اما با توجه به انگیزه جوانان که عالی تمرین می‌کنند من فکر می‌کنم به خیلی از اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنیم.

عسگری در پایان در خصوص اینکه همچنان اعتقاد دارم برای صحبت کردن از شانس قهرمانی تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی عملکرد بازیکنان را در قزاقستان مشاهده کند، خاطر نشان کرد: قطعا این اتفاق باید بیفتد چرا که همانطور که گفتم 80 درصد بازیکنان ما تجربه سفر خارجی نداستند و هر میدانی نفر مخصوص به خود را می‌خواهد. این بچه‌ها در داخل کشور خیلی خوب هستند اما من هیچ شناختی در مسابقات بین‌المللی از آنها ندارم و باید عملکرد آنها را ببینم و بعد اظهار نظر کنم.

کد خبر: 746453

وب گردی

وب گردی