وزیر خارجه استرالیا: ایران و روسیه به حمایت از اسد پایان دهند

وزیر امور خارجه استرالیا خواستار متقاعد کردن ایران و روسیه برای قطع حمایت از "بشار اسد" شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "جولی بیشاپ"، وزیر امور خارجه استرالیا، با اشاره به حمله شیمیایی هفته گذشته در سوریه و در موضع‌گیری هم‌راستا با آمریکا مدعی شد نمی‌توان "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه، را بخشی از راه حل بلند مدت بحران سوریه دانست.

بیشاپ در این باره گفت: باید ایران و روسیه را متقاعد کنیم دست از حمایت اسد بردارند. استرالیا به شدت نگران حملات تروریستی احتمالی همزمان با برپایی جشن‌های عید پاک است. با توجه به حملات تروریستی روز یکشنبه در دو کلیسای مصر، وقوع حملات مشابهی در زمان برپایی عید پاک مسیحیان دور از ذهن نیست.

وزیر امور خارجه استرالیا نیز مانند چند متحد دیگر آمریکا، بدون انجام هرگونه تحقیقات بین المللی و فقط براساس ادعاهای واشنگتن، تاکید می‌کند حمله شیمیایی به شهر "خان شیخون" در جنوب استان ادلب از سوی نظامیان سوریه انجام شده است. بیشاپ با استناد به همین ادعا معتقد است بشار اسد نمی‌تواند بخشی از یک نتیجه سیاسی در سوریه باشد.

آمریکا در یک پاسخ غافلگیرانه و بدون اخذ مجوزهای لازم از شورای امنیت سازمان ملل، بامداد جمعه حملات موشکی گسترده‌ای را علیه پایگاه هوایی "الشعیرات" متعلق به ارتش سوریه انجام داد.

بیشاپ در ادامه گفت: استرالیا از این موضوع آگاه است که روسیه منافع استراتژیک فراوانی در سوریه دارد؛ اما نیاز است برای پایان دادن به درگیری‌های خونین 6 ساله در سوریه و مقابله با خطر تروریسم با روسیه همکاری داشته باشیم.

جولی بیشاپ در بخش دیگری از سخنانش به حرکت ناوهای جنگی آمریکا به سمت آب‌های کره شمالی اشاره کرد و گفت: امیدوار هستم دیپلماسی بتواند تمام چالش‌هایی را که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم، برطرف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 746466

وب گردی

وب گردی