تجاری سازی اولویت کاری دانشگاه آزاد اسلامی قم در سال 96

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در نشست صمیمی با کارکنان و اعضای هیات علمی استفاده از خرد جمعی، تجاری سازی ایده های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت را از مهمترین اولویت های کاری این واحد دانشگاهی در سال ۹۶ دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد رضا یوسفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک و همفکری کارکنان و اعضای هیات علمی گام های بزرگی را برای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برداریم.

او ادامه داد: در استان قم نزدیک ۳۳ دانشگاه و دانشکده خصوصی ،دولتی و نیمه دولتی در حال فعالیت هستند این بدان معناست که فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی باید خیلی دقیق و عمیق انجام شود.

یوسفی برند سازی مجموعه های دانشگاهی را مهم دانست و گفت: وظیفه همه ما، وظیفه خطیری است ،یکی از نکاتی که می تواند ما را در جذب دانشجو موفق کند، برند سازی دانشگاه در حوزه پژوهشی،آموزشی و اداری است، برند سازی اداری یعنی همان تکریم ارباب رجوع که دانشجو در هنگام ورود به دانشگاه معطل و معذب نشود.

دبیر هیات امنای استان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که بسیار زیباست و ایشان می فرمایند ” دانشجو نور چشم من است ” و این اهتمام مقام معظم رهبری به مقام دانشجو است که ما باید این فرصت ها را از دست ندهیم و دانشجویانی که وارد دانشگاه آزاد اسلامی می شوند بتوانیم برای تربیت علمی و معنوی آنها گام برداریم قانون مداری در دانشگاه از اصولی است که همه باید به قانون التزام داشته باشند.

یوسفی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای اتکا به شهریه گفت: برای بهبود اداره دانشگاه از نظرات و نکته های همه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه استفاده می کنیم بخصوص درباره ایده های دانش بنیان که منجر به درآمد های غیر شهریه شود و در افق بلند مدت باید اتکاء دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه کاهش پیدا کند و بیشتر از تبدیل علم به ثروت بتوان دانشگاه را اداره نمود و این درحالی است که بسیاری از دانشگاههای پیشرفته دنیا این چنین حرکت می کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم افزود: دانشگاه های آموزش محور را پاسخگوی نیاز جامعه امروز نیستند. در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و مسئولین کشوری هم در این باب تاکید دارند ،باید تمام وقت و توان خود را مصروف کنیم که تولیدات علمی و تولیدات دانش بنیان را به مرحله عمل آوریم و واقعیت آن است که دانشگاه های آموزش محور در دنیای حاضر پاسخگوی همه نیاز های کشور نیست.

او شهر مقدس قم را به جهت وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهلبیت «س» و حضور مراجع معظم تقلید در جایگاهی ویژه برشمرد و گفت: با کمک اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ، باید بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی استان قم را به یک درجه مناسب در بخش تولید علم برسانیم.

نیروی انسانی یک مجموعه عامل موفقیت آن خواهند بود

در ادامه این دیدار رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: دانشگاه از سه بخش دانشجو ، کارمند و استاد تشکیل شده است اماکارمندان بیشتردر دانشگاه حضور دارند و گره گشایی ها در دست کارمندان دانشگاه است و خوب و بد انجام شدن کارها در دانشگاه متوجه کارمندان است،قطعا یک دانشگاه و یک مجموعه موفق ،یکی از شرایط توفیق و برتری و امتیاز و الگو بودن آن ، این است که نیرو هایی که در آن مجموعه متصدی بخش های مختلف کار هستند درست انتخاب شوند و نیرو های مناسب گمارده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان موحد گفت: یکی از شرایط توفیق ،برتری ،امتیاز و الگو بودن یک دانشگاه و مجموعه موفق این است که نیرو هایی که درآن مجموعه متصدی بخش های مختلف کار هستند درست انتخاب شوند و نیروهای مناسب گمارده شود.

او انتخاب صحیح مدیران و کارکنان در جهت تصدی مسئولیت ها را مهم خواند و افزود: در هر مجموعه ای کارفرما وکارمند وجود دارد ، کارفرما و مدیر باید در قدم اول انتخاب درست انجام دهد ، نیروی خود را بشناسد و در آن جایگاهی که برای آن جایگاه مفید و ساخته شده قرار بدهد واگر این اتفاق نیافتد و مدیر مطالعه درست بر روی نیروی خود نداشته باشد ،آن کارمند کار مناسبی صورت نخواهد داد و آن مجموعه روی خوش نخواهد دید ،بنابر این باید انتخاب درست صورت بگیرد.

رییس نهاد نهایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم افزود: مدیران باید دغدغه انتخاب درست نیرو داشته باشند و اگر این اتفاق بیافتد نیمی از کار انجام شده است وبعد هم از نیروی انتخابی خود دفاع کند و از آن نیرو حمایت کند و آن نیرو را تشویق کند،بخش کارمندی دانشگاه بخشی است که بیشتر لازم است که از آنها حمایت شود و توجه بیشتری به آنها مبذول بشود.

موحد تلاش برای کیفی کردن کار ها را مهم دانست و گفت: باید تلاش کنیم کارمان را هر روز بهتر ،کیفی تر ،با شرایط مناسب تر انجام بدهیم وما در دانشگاه آزاد اسلامی از بیت المال مصرف نمی کنیم ،ما از مال مردم مصرف می کنیم ،دانشگاه های دولتی بیت المال است اما دانشگاه آزاد اسلامی یک بخش خصوصی است و لذا کار شما کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی از کارکنان دانشگاه های دولتی سخت تر و مشکل تر است.

او افزود: ما در برابر خدا ناظریم که تک تک کار ما دیده می شود ،اگر به دنبال شادی و نشاط در زندگی خود هستید ،باید در هر جایگاهی که هستید مشکل گشای کار مردم باشید و برای مردم کار ها را تسهیل کنید در این صورت دلتان شاد می شود ،وجدان تان راضی می شود و آرامش پیدا می کنید.

در جلسه معارفه و نشست صمیمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با کارکنان و اعضای هیات علمی معاونین ،مدیران و کارکنان حضور داشتند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 746616

وب گردی

وب گردی