معاون پژوهشی دانشگاه خبرداد:  عزم دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تحقق شعار سال

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این دانشگاه تمام توان خود را به کار می گیرم تا شعار سال را محقق کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امید بزرگ حداد در نشست هم اندیشی رؤسا و معاونان مراکز آموزش علمی کاربردی استان مازندران در بابلسر با اشاره به شعار سال گفت: سال 96 با نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و وظیفه داریم تا با اراده وعزمی راسخ، تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار انجام دهیم.

وی تأکید کرد: در صورتی که حوزه پژوهش و فناوری در این دانشگاه، به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، می تواند چرخ دانشگاه را به حرکت در بیاورد.

دکتر جعفری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد مازندران نیز در این جلسه گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، شاغل شدن هر دانش آموخته یک ماموریت است.

وی افزود: انتظار می رود همه دستگاه ها به ویژه دستگاه‌های متولی امر اشتغال و کارآفرینی، از پتانسیل ها و ظرفیت های خود در این خصوص بهره ببرند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد مازندران با اشاره به کشورهای پیشرفته جهان که در نظام های آموزشی مهارتی پایه، پیشرو هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از ظرفیت آموزش عالی این کشورها به آموزش های مهارتی اختصاص یافته است و این در حالی است که در کشورهایی نظیر ایران، تنها نزدیک به 8 درصد از ظرفیت های آموزش عالی به آموزش های نظری اختصاص یافته است که عمدتا منجر به اشتغال و تبدیل دانش به ثروت نمی شود و لذا به نظر می آید برای تحقق عملی این اهداف نیازمند تغییر و اصلاح ساختار نظام آموزشی کشور هستیم.

جعفری تأکید کرد: نظام آموزشی کشور باید به سمت مهارتی سوق داده شود.

وی در خصوص جمعیت دانشجویان شاغل به تحصیل در استان مازندران گفت: تقریبا 19 هزار و 500 دانشجو در 35 مرکز و 17 شهرستان کشور اشتغال به تحصیل دارند که شهرستان ساری با 13 مرکز علمی کاربردی از بیشترین دانشجو برخوردار است و پس از آن شهرستان بابل با 4 مرکز و بیش از 3 هزار دانشجو در رتبه دوم قرار دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد مازندران اظهار داشت: 70 درصد از دانشجویان ما را پسران و 30 درصد از دانشجویان را نیز دختران اختصاص می دهند و تاکنون 47 هزار دانش آموخته از مراکز علمی- کاربردی فارغ التحصیل شده اند.

جعفری افزود: در این مراکز فعالیت های مختلفی انجام گرفته است که ایجاد سرفصل برای 45 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی و همچنین 70 مورد تالیف و 80 عنوان کتاب در مراکز علمی کاربردی از جمله این فعالیت ها بوده است.

در این مراسم از مخترع مازندرانی سجاد بایی‌لاشکی فارغ‌التحصیل رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی کاربردی که در مسابقات اختراعات ژنو، موفق به کسب دیپلم افتخار و مقام دوم جهانی شد، تجلیل به‌عمل آمد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 746748

وب گردی

وب گردی