ساخت اولین ربات حفاری بستر دریا

یک شرکت کانادایی برای اولین‌بار از ربات هوشمند حفاری و برداشت مواد معدنی از بستر دریا رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین ربات غول‌پیکر شرکت Nautilus با وزن ۲۰۰ تن در سال ۲۰۱۹ میلادی برای حفاری منابع مس موجود در بستر دریای بیسمارک در کشور گینه نو ارسال خواهد شد.

این ربات غول‌پیکر با شباهتی که به دایناسورها دارد قادر است با استفاده از تیغ‌های محکم موجود در مته اصلی، سنگ‌های حاوی عناصر با ارزش را از بستر دریا تراشیده، آسیاب و آماده خروج کند.

میشل جانستون مدیر شرکت سازنده اولین ربات حفاری معدن در بستر دریا عنوان کرد: دانستن این حقیقت که بستر دریا حاوی مواد معدنی بیشتری در مقایسه با زمین است برای اکثر مردم شگفت‌انگیز است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه منابع با ارزش موجود در بستر دریا و اقیانوس‌ها تا امروز قابل دسترسی نیستند و ما اولین شرکتی هستیم که با استفاده از ربات هوشمند حفاری برای اولین‌بار برداشت تجاری از بستر دریا را آغاز خواهیم کرد.

رونمایی از اولین ربات برداشت منابع معدنی از بستر دریا با انتقادهای فراوانی از جانب طرفداران محیط زیست همراه شده است. بسیاری از محققان نیز معتقدند که مطالعات لازم برای شناخت تاثیر منفی برداشت منابع معدنی از بستر دریا بر روی محیط زیست و مهمتر از آن تاثیر آن بر زنجیره غذایی که در رأس آنها انسان‌ها هستند انجام نشده است.

با توجه به ارزش اقتصادی برداشت منابع از بستر دریا احتمالاً در آینده نزدیک طرفداران محیط زیست با پروژه‌هایی از این دست به مبارزه خواهند پرداخت.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746787

وب گردی

وب گردی